Herlig; Kun 9 dager til seriestart Fjordkraftligaen

Varner Arena, fredag 9 september klokka 19.00: Frisk Asker – Vålerenga

Glitrende start på sesongen, og derfra er det fullt kjør i 6 måneder før sluttspillet tar til.

Lørdag 10 september, altså dagen etter, spilles 3 kamper til i runde 1:

16.00 Stjernen – Storhamar

16.00 Grüner – Manglerud Star

18.00 Lillehammer – Sparta

(Ringerike og Stavanger ikke kamp denne helgen, sikkert pga CHL?)

 

Jeg ser at flere og flere begynner sette tabelltips nå. Leste vel også at Puckpodden snart skulle komme med sitt tips. I podcasten til TV2 Hockeyprat hørte jeg også akkurat nå at de også skulle spille inn sitt tips nå ganske så snart. Jeg holder meg til det jeg skrev tidligere mht vinner av serie, som jeg tror blir Stavanger, og de 3 som sannsynligvis kniver i bunn, Ringerike, Manglerud Star og Grüner (plassert i den rekkefølgen 8, 9, 10).

Plasseringer i mellom der er mer uvisse, men jeg har da gjort mine tanker. Uten å måtte begrunne all verden; 2 Storhamar, 3 Vålerenga, 4 Sparta, 5 Frisk Asker, 6 Stjernen, 7 Lillehammer.

Treningskamper er og blir treningskamper, så man skal ikke legge så altfor mye i de. Det er først når poeng skal deles ut at ringrevene våkner. Det er da de lille ekstra gis i hver duell.

Apropos treningskamper;

Herved kommer en oppfordring til arrangør av KIK Trophy:

Neste år må dere få den turneringen inn på Hockey-live. Det er mange som følger hockey som ikke alltid har anlednig til å se kampene når de går, og da er det et lite plaster på såret å kunne ha hockey-live gående på telefonen. Jeg synes jo og dere kunne snakke med TV2 Play om å sende kampene der.. men det er kanskje for mye å spørre om.

 

Jeg håper og tror på en jevn sesong slik alle andre som synser noe gjør. Stavanger er nok for sterke over tid til å bli vippet ned fra tronen, men om mannskapene til Vålerenga og Storhamar får det til å stemme så kan det være muligheter.

Jeg har plassert Sparta, Frisk Asker, Stjernen og Lillehammer som jeg har gjort, men håpet er jo at “mitt lag” Ringerike har fullklaff og blander seg inn her. Det er mye å håpe på, men siden jeg ikke er religiøs, så får man håpe og ikke tro.

 

Siden vi nå begynner nærme oss sesong; her kommer en liten oppfriskning på skudd-telling:

 

Skudd er kun de pucker som ville gått i mål om målvakt ikke var der.

Stang- og tverrliggerskudd er ikke tellende skudd.

Skudd rett utenfor som målvakt redder med skinn/snap/spakhanske er ikke tellende skudd.

Skudd fra bak mållinje er ikke skudd (med mindre de treffer noen og går i mål)

Skudd mot mål som tekkes av motspiller rett før mål er heller ikke skudd… de kom aldri frem.

 

Vi i sekretariatet på Hønefoss sjekker nær sagt alle (ikke de åpenbare tilfeller) ALLE skudd på mål med videoutstyret. Da ser vi om en puck ville gått inn eller ikke med sikkerhet hver eneste gang. Kanskje vi da anses for å være altfor pinlig nøyaktige, men når vi gjør det slik hver gang så blir det rett.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg