Hva er det egentlig som foregår på/med Lillehammer?

Det er ikke til å stikke under en stol at det som skjer på Lillehammer er en underlig greie. Det er heller ikke til å stikke under en stol at det er mange nå som har mye på hjertet mht Lillehammer og ledelsen av Lillehammer.

Det siste ryktet som nådde meg mht Lillehammers situasjon var et minus på 3,8…

Det som er underlig midt oppe i dette er rykter om det ene og det andre som gjelder kostnadskutt. I mitt hode så vil vel ikke dette hjelpe spesielt godt på årets resultat og da heller ikke på regnskapet de må vise nå i siste året av handlingsplanen.

Hvis man nå for eksempel fristiller spillere eller skaver ned på stab/trenere for å spare kostnader… ja da sier man jo vel at “vi håper på fortsatt goodwill selv om vi ikke klarte levere som lovte ihht handlingsplan”. Alle kostnader man stopper i dag vil jo ikke bety nevneverdig mye på årets regnskap.. er tross alt bare 18 dager igjen av året.

Jeg vil på ingen måte at Lillehammer skal ut av Fjordkraftligaen. Men jeg stiller spørsmål ved driften av klubben økonomisk om tallene stemmer.. og jeg lurer på hva konsekvensen fra Forbund evt  blir om de samme tall stemmer.

 

Engasjementet er hvert fall stort:

 

En person sa til meg:

“Skjønner ikke hvordan dette kan skje. LIK har jo levert pluss de siste årene ifølge regnskap, og i år var siste året i handlingsplanen og alt virket greit. De har jo brukt lite penger mtp importer, de har et ungt lag og en relativt tynn stall. Hvis dette underskuddet stemmer må jo de i styret ha trikset og trikset noe jævlig med tallene”.

 

En annen:

“Det er for mye kameraderi, ukultur.. og så er det NTG. Det er ikke noe poeng å sprøyte friske penger inn i en organisasjon som ikke kan forvalte midlene”.

 

En tredje:

“Når ett av punktene fra 2019 var at daglig leder skulle godkjenne mer eller mindre all pengebruk i klubben… Er det da noe særlig heldig at daglig leder og sportssjef er samme person? Det betyr jo at daglig leder godkjenner sportssjefens, dvs egen, pengebruk… Finnes det noen annen Fjordkraftligaklubb som er organisert slik hvis dette stemmer?”

 

 

Jeg tenker jo at hvis det er tilfelle at dagens minus er på 3,5 eller 3,8 millioner… og man tenker tilbake til 2019 dag negativ egenkapital var 1,6 og kortsiktig gjeld var 6,3 mill. Hva i all verden har man drevet med disse 3 årene?

Tæring etter næring.. Først penger, så pølse… Ikke bruk penger du ikke har…

 

Jeg tror at det aller viktigste for Lillehammer nå er full åpenhet. Få frem alle tall. Informer klubb og supportere. Det virker på meg som om styret i klubben har vært en lukket affære om kommuniserer veldig lite ut. Lillehammer og de som evt nå skal rydde opp trenger klubben i ryggen.. Da må klubben (spillere, ledere, supporere, støttespillere) være informert og føle at de også tas på alvor.

Jeg håper en investorgruppe kommer på plass. Jeg håper de tar grep og garanterer økonomien i Lillehammer. Så får forbund og elitehockey evt komme med sine sanksjoner hvis man anser handlingsplan som ikke oppnådd selv om onkel Skrue eller noen andre med tykk lommebok nå redder regnskapet i siste time.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg