Jeg hadde trua på 3-3.. men så begynte det…

Stjernen – Ringerike 6-3 (2-1, 4-2,0-0)

Jeg hadde nok en gang gleden av å besøke Stjernehallen formål Fjordkraftligakamp mellom Stjernen og Ringerike i går. Handletur på Nordby først, og hockeykamp på vei hjem er alltid en glitters affære, og når jeg så får selskap av min mor + min eldste sønn som bor i Østfold (den andre byen) for tiden, ja da er premissene egentlig lagt for en flott aften.

Før kampstart er det en ting jeg sier.. og de er “skal vi vinne denne så må vi la være å bli utvist, samt slutte røre det til med puck i offensiv sone…slik at ikke Stjernen med tempo kontrer og tar oss”….

Jeg har ikke for vane å være spesielt negativ… men noe må det bli etter den kampen i går… for denne kunne Ringerike vunnet… hadde bare folk lært seg å holde kjeft…og spesielt etter at dommer ber de holde kjeft…

 

1 periode:

Ringerike får en kongestart ved at Haugen utvises for holding etter 1:40 av første. Men i steden for fortsatt 0-0 eller sogar 0-1 etter de 2 minuttene så slipper Ringerike inn sitt sjette baklengs når de selv er i overtall. Sånt kan skje selvsagt… men det bør ikke skje.

16.23 ut i perioden pådrar Hermansson seg en 2-min for slashing. Ringerike bruker litt tid, men etter 50 sek av PP putter Jacobs etter en fin prestasjon inn foran mål.

På tiden 18.50 i første periode utvises Åslin for en hekting. Ingen store protester fra spiller selv heller så virket å være greit dømt ut ifra hva jeg kunne oppfatte. 9 sekunder etter ligger puck i mål etter dropp, pass, og så styring inn av Nystuen.

Som om ikke dette var nok før pause så utvises Carho Hansen for hekting på 19.48.. dvs at Stjernen skal begynne 2 periode med overtall.

 

2 periode:

Det tar 26 sekunder av overtallet før 3-1 sitter. Dostie setter den.

På 1.02 av andre utvises Rimjans og Mikalsen for roughing, så spill 4 mot 4

På 2.03 av andre utvises Stormli for slashing

I spill 4 mot 3 setter Åslin puck på et slagskudd helt opp i bøylen og stilling er 3-2

På tiden 7.33 i andre setter Bækken pucken etter flott angrepsspill av Ringerike.

Nå er stillingen 3-3 og jeg føler Ringerike er i dytten. De jobber bra, forechecker bra, de plukker puck i offensiv sone fra backer hos Stjernen som enten trodde de spilte løkkehockey eller som var førjulsstresset for det var i overkant mange farlige forsøk (hvis jeg ser det med objektive øyne) på krempasninger ut av sonen som Ringerike stoppet og fikk snudd inn mot dere mål igjen.

8.15 ut i andre utvises Jenssen for holding. Ingen mål i dette PP

11.45 ut i andre utvises Rosdahl for interference. Denne utvisningen så jeg ikke komme.. den virket lett. Rosdahl virket også veldig overrasket over denne.

12.31 ut i andre pådrar Dostie seg en 2-min for slashing og det ser ut til at det skal spilles 4 mot 4.. men da kommer Åslin ut på isen og skal diskutere ett eller annet med dommer. For meg, fra tribunen, ser ut som dommer er ferdig med den situasjonen, og forteller dette til Åslin, som dessverre ikke gir seg.. og dermed utvises han 2 min for dårlig oppførsel. Da kvittes utvisninger og vi fortsetter med Stjernen overtall 5 mot 4.

Ringerike klarer ri av denne utvisningen.. men på tiden 13.53 så setter Cangelosi 4-3.

Så kommer dessverre det som ødelegger en ellers god match for Ringerike.

Ja, jo, det skulle kanskje vært dømt en tripping foran Stjernens mål da Corneil faller. Greit nok at det er litt gruff etc i forbindelse med dette. Ingen armer på dommere oppe såvidt jeg kan se når situasjon ser ut til å være ferdig.. men så kommer et “hold my beer” øyeblikk fra Jacobs som så gjør ett eller annet rett foran dommer, som så dømmer roughing. Det synes jo ikke Jacobs er nok, så han babler på seg en 2 minutter til.. På vei inn i utvisningsboks klinker han kølla i plexi og vips en 10 minutt dårlig oppførsel… og sittende inne i boks gjør han det samme..  og enda mer vips, nok en 10 minutter og dermed 20 min dårlig oppførsel og ferdig for dagen.

Jacobs ødelegger i mine øyne et mulig Ringerike-resultat her med denne komplette brainfart-oppførselen.

Ringerike skal da spille 4 minutter i undertall.

Det tok 19 sekunder til det stod 5-3 på tavla

Det tok 57 sekunder til før det ble 6-3

 

3 periode:

Ingen mål denne perioden.

Ringerike spiller 5 mot 4 og 5 mot 3 uten å sette puck.

Etter hvert virket det som spillerne vegret seg for å ta skuddet. Det kan vi ikke. Det må skytes enda mer. Folk inn foran mål. Ikke ved siden.. foran..

 

Kampen:

Jeg hadde trua på 3-3. Ringerike virket å ha funnet måten de måtte spille mot Stjernen på.

Dessverre lar Ringerike Stjernen få mulighet på mulighet i PP. Noe vil det alltid bli, men å snakke på seg minutter mot et lag som har et så bra PP som Stjernen det blir å gi bort mulighetene for poeng.

Nåvel, ingen krise å ha avgitt poeng mot Stjernen.. i tillegg vant ikke de andre 2 nede i bunnen av tabellen.. så poengstatus er lik..dog med enda en kamp mindre igjen å fikse biffen på.

 

Ny kamp mot Lillehammer hjemme allerede i morgen.

Fokus må være å snu tankene inn på eget spill, og ikke gå rundt og fokusere på hva dommer skulle eller ikke skulle ha dømt.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg