Korona angriper biler og sjåfører også

Det er liksom ikke måte på hvordan dette viruset angriper..

Turen skulle i dag gå fra Hønefoss til Bærum og hjem igjen. Ikke veldig langt og ikke veldig mange trafikk-steder man kan støte på bilkjøring under enhver kritikk… trodde jeg.

Ut på E16 går det greit, ikke så rart heller, siden den eneste bilen i akselerasjonsfeltet var meg og ikke en eneste bil hverken foran eller bak på E16. Svopp opp i 80-90, på med cruise og så er turen i gang.

Jeg kom jo da ikke lenger enn til Hvervenkastet før et nytt slikt felt dukker opp. Der går det ikke så greit. Der står faktisk en bil mer eller mindre stillle og blinker venstre. Hva han ventet på vet jeg ikke, men kanskje var han redd for å bli koronasmittet om flettingen var for nære så han ventet.

Litt lenger frem tar jeg igjen en eldre mann i en liten tass av en bil. Spør meg ikke om merket, jeg er bil-nerd. Da vi nærmer oss rundkjøringen kommer blinklys venstre på og den eldre mannen legger seg inn mot midten. Du verden tenker jeg, ikke dårlig, han kan jo… men ikke før den tanken er tenkt får tydeligvis mannen i bilen foran et plutselig korona-anfall og legger bilen helt ut høyre før han skjener så godt han kan diagonalt over rundkjøringen og ut..fortsatt med venstreblinken på må vite.

Hoderystende fortsetter jeg men kommer ikke lenger enn ned bakken der man kan ta av og kjøre på E16 om man kommer fra eller skal til Helgelandsmoen. En enslig bil kaster seg ut i veien foran meg, det er absolutt ingen bak meg i det hele tatt, men koronaviruset må ha tuppet til hjernelappen som styrer høyrebeinet et aldri så lite øyeblikk. Men mer enn et lite øyeblikk var det ikke… for i 70-sonen vi nå begge befant oss i ble jeg kjørende i 55 km/t. Det er helt tydelig for meg at koronaviruset også tuller med fartsfølelse. 5 minutter etter svinger bilen av… noe som jo forteller meg at det var særs viktig å kaste seg ut foran meg 5 minutter tidligere….. øhh..

Min ferd fortsetter oppover mot Sollihøgda. Midt oppe i lia angriper så koronaviruset radioen i bilen og smeller den over på Radio Modum.. og det skal sies; Hvis du synes Radio Metro spiller god gammal musikk som ikke er spelt inn i Pelles kjeller.. så er Radio Modum radioens svar på mumier funnet inne i pyramider. Tilogmed den tyske ompamusikken er eldre enn filmene med Helga og hennes mannlige venner.

Midt nede i bakkene før tunellene før Vøyen får radioen nok et korona-anfall og faller over på Radio Rakel. Her slapp jeg unna all form for snikksnakk om korona-smitte, korona-virus. korons, smorona-dorona…. helt fritt, ikke et eneste ord om det eneste vi hører om i media om dagen.. Derimot fikk jeg høre en inngående innførsel i gledene ved en annen type smitte: nemlig Klamydia. Vet du at du skal informere alle du har “ligget” 6 mnd bakover i tid om du får påvist klamydia…kan bli mange for enkelte det…

Jeg må innrømme jeg forsøkte søke radioen bort fra dette, men viruset hadde for godt tak i radioen… så da ble det stillhet eller klamydia da… Hm… kanskje det er en ny lek man kan innføre på Paradise og Ex in the beach istdenfor nødt eller sannhet… “Stillhet eller klamydia”.. Tipper 95% av de hadde valgt klamydia…

Den siste sjåføren og bilen jeg støtte på som helt tydelig var angrepet og påvirket av korona-viruset var en Suv i 2-felten nedover mot Vøyen, inne i tunellen. Jeg, i fint driv i 90+ på cruisen tar igjen en bil helt alene på veien liggende i venstre felt. Jeg vil forbi så jeg legger meg i venstre og kommer opp bak bilen.. og da, korona på elektronikken.. blink venstre og filskift høyre.. helt klart virus på balanse-nerven…

 

Tuut tuut

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg