Magisk i Sparta Amfi, kamp 6

Trenger ikke påskekrim på tv når man kan se på sånne hockeykamper.

I går var jeg og så kamp 6 mellom Sparta og Stavanger i Sparta Amfi. Hvorfor var jeg, en Hønefossing der, jo det var jeg fordi Sarpsborg har tatt inn sønnen min som ambulanselærling, og derfor et naturlig sted å besøke. I tillegg har jeg lenge hatt lyst til å ta med min aller største støttespiller gjennom nå 43 år som ishockeyspiller, min mor, på en sluttspillskamp med stinn brakke og frysning på ryggen hockeystemning.

Sparta, Stavanger, Utras og Amfi’n leverte så det holdt i går.

Med litt hjelp fra Tina Scott hadde vi tre billetter på C rad 9..kunne ikke be om et bedre sted å sitte skulle det vise seg utover kampen.

Stillingen var 0-0 etter både første og andre periode. Det var egentlig nesten litt utrolig siden skuddstatistikken etter de samme to perioder viste 25-19. Periodene ga publikum mange «Ooohhh-sjanser», mange «neeeeeeiiii», et par «dommerjævel», men først og fremst to lag som spilte hockey slik sluttspill skal være. Tempo, taklinger, temperatur..

I tredje periode åpnes målscoringen av Stavanger. Målet kom etter 1:22 av tredje.

Bordson (Hoff, Kristiansen) styrer inn en puck og gir Stavanger den ledelsen jeg tror de mente de trengte for å vinne kamp 6.

Sparta ga seg ikke og 36 sekunder før slutt fikk PP uttelling.

Grønberg styrer inn en puck. Den går inn oppe i hjørnet over Holm sin høyre skulder. Assist Jakobsson og Roest. Dette betød jo da 1-1 ved fulltid og man skulle ut i sudden.

1-1 målet.

Sudden betød jo også nye 18 minutter pause før periode 4..noe som ga hjemkomst-tid Hønefoss etter match «over-midnatt-utsikter».. Når så speaker i hallen (jeg synes han gjorde en meget god jobb) spøkefullt sier «nå begynner sudden og vi blir her til i morra hvis det trengs for å avgjøre».. ja da skjønner du hvertfall at det er sluttspill.

6.36 ut i sudden avgjøres det. Thoresen fra Meisingset og Knold. Enda et mål på styring. Amfi’n eksploderer. Nesten 3000 raskere på beina enn 100-meter løperne er ut av startblokkene.

Jeg synes det var fortjent at Sparta vant i går. De var førende i store deler av matchen, de spilte akkurat slik de må mot Stavanger for å slå de.
Jeg synes og dommerne gjør dette til en god match. Muligens 1 situasjon favør Stavanger pluss 2 favør Sparta som kunne/burde gitt minutter..men «summa summarum» så ledet de kampen på en veldig god måte og lot spillerne avgjøre matchen. 1 hekting pluss en skyte puck over glass var utvisningsbeholdningen.

Jeg storkoste meg på match i går. Det gjorde også min sønn og min mor. Det ble akkurat den type kamp og stemning jeg håpet på.

Kamp 7 fra DNB blir fra soffan. Stavanger-publikummet vet hva de skal følge opp nå.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Den siste utvisningen til Stavanger i 3. periode er korrekt av dommerne 🙂 Selv om de må samles å diskutere… TV-bildene viser at Stavangerspiller løfter puck over glasset uten at noen er borti pucken 🙂

      Snøpucken fra Hamar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg