Med punktum er jeg aggressiv, og med smilefjes er jeg sur..

Jadda…

Helt siden jeg gikk på barneskolen har grammatikk og det norske skriftspråk ikke akkurat vært den delen av livet jeg har briljert i.

Det har forandret seg litt, men fortsatt feiler jeg på enkle ting til tider. Da hjelper det ikke på at krenke-generasjonen har kommet med noen nye greier vi eldre kan feile på.

BTW: man snakker ikke bokmål og nynorsk. Man snakker med dialekter. Bokmål og nynorsk er ikke dialekter.

Nå har jeg da altså lært at hvis jeg sender en kort melding til noen og avslutter med punktum, ja da er jeg aggressiv.

Videre har jeg lært at et en melding deg jeg bruker følgende smilefjes, 🙂 , betyr at jeg er sur.

Krenk-generasjonen har altså tatt sin vei inn i skriftspråket og laget noen grammatikk-greier som er hinsides tåpelig.

Hva blir det neste tro?

👍 – ironi for bra..

😂 – du er latterlig

🤥 – pedo

🥱 – går det an å være mer kjedelig enn deg

😶 – hold kjeft

😬 – gå og skaff deg regulering

 

Noen flere?

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg