Nei, alle nordmenn er ikke født med ski på beina

Alle nordmenn ønsker ikke å gå på ski heller.

Bare så det er sagt med en gang: Dette er ikke en kritikk av de som liker å spenne på seg langrennski og bruke det som trim og/eller hygge. Det skal de selvfølgelig få lov til.

Dette er derimot en kritikk til de som hver eneste skapte vinter prøver å få omvendt de som ikke liker det å spenne på seg ski for trim og/eller hygge.

Det kan være kollegaer på jobb, kompiser, venner og venners venner, familie eller nær sagt hvem som helst. Felles for de alle er at de nær sagt blir sjokkert når de hører deg si «Jeg liker ikke å gå på ski. Jeg har ikke lyst til å gå på ski. Jeg vil ikke gå på ski».

Dette fører umiddelbart til en oppførsel Jehovas Vitner, misjonærer, lodd- og alarmselgere på døra verdig. Dette standpunktet om å ikke ville eller ha lyst til å gå på ski skrur på en eller annen bryter inni disse menneskene.

»jeg vil ikke gå på ski»

-Jammen det er jo så fint…

»jeg vil ikke gå på ski»

-Men du kan jo bare…

»jeg vil ikke gå på ski»

-Det er jo ikke vanskelig….

»jeg vil ikke gå på ski»

-Men jeg kan lære deg jeg…

«jeg vil ikke gå på ski»

-Kan du ikke bare prøve en gang…

»jeg vil ikke gå på ski»

-Det er jo så sunt å komme seg ut…

»Det spiller ingen rolle, Jeg vil ikke gå på ski. Jeg liker ikke gå på ski. Jeg har ikke lyst til å gå på ski».

Dette og lignende må man igjennom hvert eneste år, og spesielt når man har barn i skolealder der skolen tviholder på den gamle utdaterte tradisjonen med skidag.
Det virker å være på grensen til håpløst å få de som liker langrenn, og samtidig forsøker pushe langrenn på alle andre, til å forstå at alle nordmenn ikke lenger er født med ski på beina og har lyst å sluke kilometer på kilometer ute i skogen hver vinter.

Vær så snill og slutt. Bare aksepter at ikke alle deler de samme følelsene for langrenn.

Norge er nå et flerkulturelt land. Det er ikke så mange andre kulturer som driver med denne nær sagt religiøse tilnærmingen til langrennski.

Les også: 10 gode grunner til å mislike å gå på ski 😉

https://geriatriks.blogg.no/1391340688_10_gode_grunner_til__.html

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg