Ringerike Kommune: Godterinekt siste skoledag før juleferien

Har hysteriet nådd helt inn i kommunestyret?

Stor var overraskelsen da jeg leste på årets siste ukeplan fra Benterud Skole. Overraskelsen denne gang gjaldt ikke mengder med lekser som normalt er på ukeplanen, men heller en setning litt under.

Setningen er:

“Ringerike Kommune har bestemt at elevene ikke får ta med seg godteri/brus hjemmefra den siste dagen før juleferien”.

Hvorfor?

Har sukkerhysteri-foreldrene endelig fått gjennomslag?

Er det en eller annen i kommunestyret/administrasjonen som har sterk motstand mot godteri annet enn på lørdager?

Er det en egen agenda mot at ungene skal hygge seg?

 

År etter år har jeg måttet lide meg gjennom foreldermøter der det er en eller annen forelder på død og liv skal diskutere hva ungene skal ha lov å ha på brødskiva. Da mine barn gikk på barneskolen så satt vi faktisk en gang å måtte høre på om det skulle være lov eller ikke å spise youghurt på skolen. SFO sluttet å servere cornflakes fordi det var litt sukker på.

Året 2023 er vel da første året hvor disse har fått gehør for sine synspunkter.

Det interessante er jo at vi voksne trøster oss med at “det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår du blir feit av, det er hva du spiser mellom nyttår og jul som teller”… og så samtidig tar vekk en av få “kosedager” for elevene på barneskolen.

Jeg skulle gjerne like å høre begrunnelsen for Ringerike Kommunes standpunkt i denne saken.

Ikke fordi det er så viktig for meg.. vi kan gi 11-åringen godteri/brus hjemme vi.

Jeg vil vite det fordi det er tåpelig

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg