Ringerike og Grüner starter med seire i kvalifiseringen

Endelig startet det som avslutter sesongen for 2 lag fra Fjordkraftligaen og 2 lag fra 1-divisjon.

Grüner startet sin del av kvalifiseringen borte mot Comet, mens Ringerike startet sin hjemme mot Lørenskog.

Comet – Grüner 2-6 (0-2,0-2,2-2) skudd 47-30, minutter 6-8

Ringerike – Lørenskog 5-3 (3-1,1-2,1-0) skudd 23-31, minutter 16-6

 

Jeg skal ikke uttale med særlig om Comet – Grüner siden jeg ikke så den matchen. Jeg kan se at det var 1282 tilstede og så den, samt at jeg leste noe skryt av dømmingen. Det er da enda noe, det skjer ikke for ofte. Comet med mest skudd, men taper alikevel matchen, det er kanskje på effektivitet forskjellen lå i går.

På Hønefoss vinner Ringerike, foran ca 1300 tilskuere, en hva jeg kaller snodig rotete hockeymatch. Ringerike kommer ut som de skal med høyt tempo og bra med press. De tar oppskriftsmessig ledelsen 1-0 etter ca 3 min. 2-0 kommer i SH1 etter ca 5 min, en av mange utvisninger Ringerike pådro seg denne matchen.

Det blir en litt personlig tanke her, og det blir litt vanskelig å forklare denne ordentlig uten å sage dommerne, men det inntrykket jeg sitter igjen med etter matchen er at dommerne i denne virker å hvert fall ikke ville favorisere laget fra Fjordkraftligaen, slik man ofte hører etter kval-kamper, og så endte det opp med å bikke fullstendig feil vei.

Det er nok minst 5-6 tilfeller i denne matchen der Lørenskog burde blitt utvist som de ikke blir det, i tillegg til (etter min krystallklare mening) en klink matchstraff da Åslin scorer 4-2 og sekundet etter takles rett i hodet. At den ikke tas der og da er et mysterium, en av fire må ha sett den.

Ringerike vinner på en rotete dag. Litt nerver? Litt overtenning? Litt dømming? Alt i alt så slippes Lørenskog inn i match på grunn av alle minuttene Ringerike sitter ute. Jeg tenker hvert fall at nå er første match overstått, ny match kommer og det kan lades opp med 3 poeng trygt på konto.

Lørdag, altså i morgen, spiller Ringerike borte mot Comet, mens Grüner spiller borte mot Lørenskog. Tar begge FKL-lagene her 3 poeng vil det nærmest være en «klare for neste sesong» finale i Grunerhallen neste torsdag. Med 9 poeng ved runding ser ting ganske lyst ut.

 

Tabell:

Grüner 3 poeng, 1 kamp, kan max oppnå 18

Ringerike 3 poeng, 1 kamp, kan max oppnå 18

Lørenskog, 0 poeng, 1 kamp, kan max oppnå 15 poeng

Comet, 0 poeng, 1 kamp, kan max oppnå 15 poeng

 

Topp 5 poengplukkere kvalifiseringen:

4 (1+3) Calle Spaberg Olsen, Grüner

3 (0+3) Charlie Björlin, Grüner

2 : Tammela, Grüner

2 : Halmrast, Grüner

2 : Ryttar , Ringerike

2 : Pappalardo, Ringerike

2 : Åslin, Ringerike

2 : Hermanrud, Lørenskog

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg