Seriøst Støre.. Var dette strømpakka folk ville merke skikkelig?

Da jeg tidligere i uken så lekkasjen der innslagspunktet for hjelp var anslått til å være rundt 70 øre ble jeg glad… for jeg trodde faktisk at regjeringen virkelig så problemet vanlige folk nå har.

Men det gjør de jo ikke.

Nok en gang svikter de til fordel for inntekter, skatter og avgifter…

Jeg trodde i min optimisme at staten skulle ta all kostnad over 70 øre + avgift..

Neida..

Strømpakken vanlige folk skulle merke så godt at vi nærmest skulle løpe rundt i gatene i nye t-skjorter med ansiktet til Støre på mens vi ropte halleluja og ære være regjeringen som tenker på oss… viste seg rett og slett å være en svada-løsning der vi vanlige folk må betale så det ljomer alikevel… men bare halvparten…og litt til…

 

Slik jeg forstår dette:

Vi må betale alt opp til 70 øre kwh selv (som i seg selv er dyrt)

Vi må betale halvparten av pris over 70 øre selv

Vi må betale alt på forbruk over 5000 kwt   (noen er der pga gamle hus)

Til slutt kommer nettleie og avgifter selvsagt…

 

Da kan man jo bare begynne regne selv da på hvordan dette blir når 1 kwh koster 3, 5 eller 7 kroner…

 

Jepp, det var vanlige folks tur….

til å øyne ett håp…og så få det knust… igjen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg