Stjernen-Storhamar og Stavanger-Ringerike; hendelser

5 kamper i Fjordkraftligaen i helgen.

3 av kampene med relativt normalt antall minutter

2 av kampene med hendelser som vel også gir etterspill i en viss grad.

 

Stjernen – Storhamar

Etter ca 25 minutter får Rønnild 25 min, altså matchstraff, for kneeing.

Klokkeklart i kneet. Spiller ingen rolle om det var en hederlig bom på takling eller ikke. Slik jeg ser situasjonen så går han inn for å takle, bommer med kropp, men fullfører med bein mot Stjernenspiller. Jeg tror Disiplinærutvalget kommer til å si at denne kunne Rønnild unngått, at han bærer det totale og hele ansvaret for situasjonen, og at dette er potensielle karriere-slutt taklinger om den treffer litt verre. Basert på tidligere sesonger så kan vi fort se 4-5 kamper for denne.

13:27 ut i tredje periode takler Løvlie en Stjernenspiller hardt i vantet og får en 5 min for boarding. Puck glir rundt til andre rundvant der K. Byrkjeland og A. Danielsen etter hvert kjører på med en liten dans som belønnes med 5+20 (altså liten disp) og en tidlig dusj. Tipper denne situasjonen ikke plukkes opp videre.

 

 

Stavanger – Ringerike

C.Karlsen får matchstraff i første periode for takling mot hode/nakke. Jeg velger nå å forandre mitt syn på denne ut ifra å ha sett bildene om igjen med litt andre øyne. Hodebevegelsen til Jacobs, som tydelig har lurt mange, inklusive meg selv, (hvis jeg nå ser korrekt) kommer nok ikke av noe treff, men heller en vridning i forbindelse med treff i brystet. Korrekt burde nok være 2 min interference.

 

Så til situasjonen jeg er uenig med dommerne i.. 

Ryttar får 5 min for charging for å stå opp på blå.

Ryttar overfalles av minst 3 Stavangerspillere og får etter hvert hjelp av Rimjans som også kaster seg inn i det.

Rimjans og Ulriksen belønnes med 2 min hver for roughing.

 

Jeg mener:

-Ryttars takling er klink ren, men bedømmes som for hard. (hadde det vært hode eller noe hadde han jo vært sent rett i dusj)

-min påstand er at om kampen hadde vært 2-2 på dette tidspunkt så hadde de ikke dømt ut Ryttar.

-jeg snakket med Ringerikefans som var i DNB… de trodde dommerne brukte lang tid på denne fordi de ville finne ut hvor mange av Stavangers spillere som skulle ut pga overfallet på Ryttar rett etter taklingen.

-for meg så det ut som Boork mente det samme da han snakket med dommer.

 

Så til kommentatorer i DNB Arena:

Det blir litt dumt å sitte og høre dere prøve bortforklare Karlsen sin i haka på Jacobs med uflaks, ikke intensjon, etc etc.. men når Ryttar og Tangen Henriksen går sammen mot puck og Ryttars albue kommer opp i hjelmen på Tangen Henriksen så er det soooooleklar albue.

Prøv litt mer 50/50 kommentering. Dere kan mye hockey, men husk dere er TV2-kommentatorer og ikke hjemmalag-kommentatorer.

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er fra Stavanger og er Oilers fan, så jeg vet jeg ikke er objektiv, men i mine øyne er Ruben Smith den beste kommentatoren TV2 bruker. Alle kommentatorene på TV2 sine kamper er supportere av hjemmelaget (bortsett fra hovedkampene) – jeg opplever kommentarene fra Fredrikstad og Hamar og Lillehammer og… som mye mer partiske enn Ruben.

      1. you poor thing. Ruben best. ja andre er mer partiske men allikevel. Lykke til videre med sessongen anyway.

      2. En ting er sikkert at Ruben ikke er den beste kommentatoren i TV2, men er enig i at de fra de to av de andre byene der ikke er gode kommentatorer. Fr.stad og Lillehammer burde vært bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg