Storhamar og Ringerike samarbeidsklubber

Dette kan bli hur bra som helst det

 

Storhamar slapp altså i dag nyheten om at Storhamar og Ringerike har inngått en samarbeidsavtale. Avtalen har en parallell spilletillatelse og har dermed åpnet for at spillere kan spille på begge lag uten å følge normale overgangsregler.

Det skrives også at Ringerike ikke skal fungere som et farmerlag for Storhamar.

Når det er sagt så aner jeg en viss skjevhet i “den frie flyten” som det jo pleier å være. Jeg tipper jo at det vil være flere som kommer fra Hamar til Hønefoss for å få seg en kamp eller to, kontra den andre veien.

Om det er samme Mads Hansen som nå har inngått denne avtalen som i fjor/året før sørget for at Storhamar YA senior måtte tusle ned fra 1 div til 3 div vites ikke….men om det er det så er det vel da herved bevist at 1-div er greit nok for de unge gutta, men man har ikke lyst/kapasitet til å drifte et lag i divisjonen.

Bendik og Johansen får melde seg for Boork og Brax nå for å briljere i 1-div igjen 😉

Jeg håper avtalen innebærer at unge sultne Storhamarspillere kommer til Hønefoss og bidrar, samtidig som jeg håper spillere på Ringerike også får muligheten til å kjenne litt på kjøret i mætt fjøs osv 🙂

ja.. og skulle Thoresen eller en av de andre “gutta” ha lyst på en 1-div-match så tipper jeg de blir tatt godt i mot 🙂

 

Når alt dette er sagt så skjønner jeg jo at Boork og Braxenholm titta utenfor hallen etter samarbeidslag.. for det å hente spillere herfra:

det hadde ikke vært no særlig..

 

 

 

2 kommentarer
    1. Dette er vel ganske sterkt, forresten, hva var erfaringen med det lignende arrangementet med Frisk Asker forrige sesong?

      1. Ja, dette er en fin deal tror jeg. Samarbeidet med FA førte vel til at noen av gutta fikk noen Get-kamper og at Ringerike fikk noen unge FA-spillere over til Hønefoss. Tror slike avtaler utelukkende er positivt for klubbene om de brukes riktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg