Surner det i Comet nå?

I går kunne vi lese nyheten om at to stk spillere forlater Comet, og at flere (om den nyheten stemmer) ser seg om etter andre muligheter.
Jeg ser også at enkelte nå kritiserer både styre og trener i sosiale medier mht hvordan sesongen har utviklet seg så langt.
Jeg husker jeg spurte en person om hele Comet var klar for sesongen og hva som høyst sannsynlig ville være en rekke av tap på tap, og jeg fikk et ja på dette.

Nå er nesten halve sesongen unnagjort. Tapene for Comet er mange og nå også etter hvert store. Spørsmålet som tvinger seg frem nå er jo hvilken taktikk Comet bør bruke inn mot det som kan synes å være en bombesikker plass i kvalliken?

Ringerike var i sin første sesong i Get i samme situasjon. De øynet mulighet å ta igjen plass 8 og blodkjørte toppspillerne kamp etter kamp..klarte det ikke, og da kvalifiseringen begynte var Ringerikes topp6 spillere kjørte. De hadde ikke mer å gi.

Jeg vet at Comet fikk plassen tildelt sent, fordi regler mht MS måtte følges. Jeg vet også at jeg så et intervju i et blad fra mai 23 at vedtaket på å ta plassen om det ble slik var gjort. Sånn sett så hadde Comet som klubb greit med tid til å hente/styrke for spill i toppen. Men de ville kanskje ikke gamble på å sitte med dyre spillere om MS sin anke fikk annet utfall.

Nå er det jo engang slik at nyopprykka lag sjelden vinner mye. Dette må man som klubb ha som utgangspunkt ved opprykk. Har man ikke klubb og frivillige i ryggen, som tar tapene med hevet hode og sier «dette lærer vi av».. ja da bør man gå en ekstra runde med alle.

Comet bør vel nå rullere på 4 femmere i alle kamper. Ikke fokusere på resultater men heller på å fremstå som et samlet lag som sakte men sikkert gjør seg klare for kvalifiseringen.

I kampen mot Stjernen spilte Nilsson 27 minutter.. Mot Sparta spilte Johansen 28 minutter. Jeg vet ikke om Comet har tilgang på spillere noe sted, men det er vel kanskje greit å gjøre tiltak for å få ned spilletid på enkeltspillere. I en 10-0 kamp er det ikke nødvendig å ha en stk spiller utpå halve matchen.

Det er tøft å rykke opp. Det er hardt å gå på tap etter tap. Det er vondt å være tilskuer/supporter når det går slik.
Men, ikke noe blir bedre av at de rundt laget eventuelt surner og ikke gidder mer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg