Taklingen på Brekke i CC-Amfi

Etter mitt syn;

En klink ren god gammeldags mid-ice brikke på blå.

Ja, den er hard, men det er ikke ulovlig i hockey.

Mye er sagt, og mange har sagt, men jeg klarer fortsatt ikke se at Noer gjør noe ulovlig her. Kanskje er taklingen i overkant hardeste laget, og kanskje kom den tiendelen for sent ift fløyta som gikk akkkurat da dette skjedde. Men alle som faktisk har spilt hockey og vært i en tilsvarende situasjon vet at dette går så fort at det er fryktelig vanskleig å stoppe når bevegelse først er i gang.

En av de tingene man ofte kan se på når slike ting skjer er medspilleres reaksjoner.. hadde Vålerenga-spillerne her ment dette var klink hode-takling så tror jeg vi hadde sett tilsvarende mølje som i målgården litt senere..samt at Strøm sin rullgardin i “The Shift” hadde virket som en gjennomsiktig blondegardin i forhold.

(alle bilder snippet fra TV2Play-sending)

 

Noer ser Brekke gå inn over blå

Her har Noer bestemt seg for taklingen

Her kan man se Noer bremse litt på farten samtidig som han justerer seg inn.

Skulder er her i høyde med skulder kasse på Brekke. Armer er nede.

Første treffpunkt er brystkasse slik jeg ser det. Jeg er fullstendig klar over at andre mener noe annet. Meg bekjent er ikke denne meldt inn heller.  Det er heller ikke noe hopp eller slikt.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg