Uten brain-farts hadde jeg vært skikkelig god i golf

Det har vært klubbmesterskap på Tyrifjord Golfklubb denne helgen.

En nydelig bane badet i sol både lørdag og søndag tok imot klubbspillere fra alle kategorier av kvalitet for 1+1 runde og kåring av klubbmestere i herrer, damer, herrer senior, damer senior samt netto slaggolf herrer og kvinner.

Som vanlig stilte alle opp for å spille sine livs 2 runder. Litt ekstra incentiv var også den nylagde seierspallen utenfor klubbhuset… som noen av oss testet i går før runden vel vitende om at “pyttsann, Storelva renner nok oppover samt at politikere svarer skikkelig ja og nei på spørsmål” før vi får stå på den der etter 2 spilte golfrunder.

Hvordan gikk det så? Jo:

Carl Sebastian Aas vant KM-herrer på -4

John-Magne Pedersen vant KM-herrer senior på +14

Mette Kyrvestad Ljåstad vant KM-kvinner på +25

Mette Kyrvestad Ljåstad vant KM-kvinner senior på +25

Kristin Johansen Schiano vant KM-kvinner netto slaggolf på +13

Christer Engstrøm vant KM-herrer netto slaggolf på -4

 

Jeg spilte da i herre netto slaggolf delen av klubbmesterskapet. Jeg har 16-isg i handicap og har derfor 18 tildelte slag i konkurransen. Det vil da si at “mitt par” er 90.. uten at jeg egentlig tenker over det, jeg spiller med banens par i tankene alltid.

Her er scorekortet mitt fra klubbmesterskapet:

 

Vinner, Christer Engstrøm, 13,5 hcp, 2×15 tildelte, gikk 170 slag, dvs netto 140.

Andreplass, Johan Eskelund, 18,6 hcp, 2×21 tildelte, gikk 185 slag, dvs netto 143.

Tredjeplass, undertegnede, 16,3 hcp, 2×18 tildelte, gikk 180 slag, dvs netto 144.

 

Det er få sporter marginene er så små som golf. Millimeterfeil på balltreffet kan (og vil nesten alltid) føre til store utslag på ballretning jo lenger unna green man står.

For min del (og sikkert for veldig mange andre) handler det om valg man tar. Det er lett å si det i ettertid, men hadde jeg for eksempel ikke hatt en brain-fart på hull 15 i går, +5 på hullet, samt samme type brain-fart på hull 18 i dag, nye +5 på hullet og da samlet +8 mht nettogolfen… ja da hadde situasjonen vært en helt annet…

Jaja.. sånn er golfen…

Christer klatret 2 plassen, Johan klatret 6 plasser og jeg klatret 18 plasser. Det er jeg meget fornøyd med….

 

Det som er synd…

Det skulle altså vise seg at Storelva må ha rent oppover samt at en eller annen politiker har svart ja og/eller nei på et spørsmål… for jaggu meg skulle jeg jo egentlig ha stått på seierspallen og tatt imot ovasjoner og hyllest… men da det skjedde kjørte jeg flyttelass gitt…

Jeg skal stille meg på pallen neste gang jeg er der ute og feire litt for meg selv…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg