1-divisjon sesongen 22-23.. Overraskelse?

Enn så lenge så leder Bergen 1-divisjon, dog kun pga alfabetet, men jeg sitter med en tanke på at vi kan komme til å bli overrasket i årets 1-divisjon. I Fjordkratligaen snakker man stadig om “dette blir den jevneste sesongen noensinne”, uten at det nødvendigvis har slått til, men jeg tenker at den uttalelsen kanskje heller bør brukes om 1-divisjon.

1-div består av 8 lag.

4 lag vil til play-off om 2 kvalifiseringsplasser

2 lag havner i nedrykkskvalifisering

2 lag kan pakke bagen 19 februar og si seg ferdig.

 

De fleste tips jeg har sett, samt skrevet selv tidligere, har hatt de vanlige lagene i topp Comet, Narvik og Lørenskog. Så har man satt en mellomgruppe med Nidaros, Gjøvik og Hasle-Løren, før Furuset og Bergen har blitt plassert nederst. Jeg har fulgt med “litt” nå i høst og tenker jeg må revurdere litt hvordan jeg tror det går.

Nå skal man ikke legge alt for mye i treningskamper, men jeg har latt meg imponere av resultatene til Gjøvik og Furuset i oppkjøringen. Gjøvik har vært på gang lenge, og trenger kun kvitte seg med “juniorfeil” før de er et topplag i 1-div.

Om man snakker om Roy Johansen effekten i Manglerud Star så kan man hvert fall snakke om Kenneth Larsen effekten på Furuset. Jeg tror Furuset kommer godt opp på tabellen dette året på grunn av ny giv inn på trenersiden. Dette sammen med noen viktige tilvekster tror jeg gjør at Furuset kommer til å overraske med gode resultater denne sesongen.

Jeg tror også Bergen kommer til å overraske. 5 svenske spillere inn med poengkonge Åman i spissen, i tillegg til at Jonge og Jensen sikkert kommer til å produsere kan gjøre at Bergen ikke er ett av de 2 lagene på kval-plass i mars slik flere har tippet.

Nidaros med seier og tap mot Bergen i treningskamp. Narvik med seier mot Kiruna. Begge lag med ønske om å ligge i toppen av 1-div. Spørsmålet er om de er sterke nok pr nå.  Narvik med noen signeringer nå i det siste i tillegg til at det ser ut til at Ceder fortsetter om eliteprospects er korrekt. Nidaros bygger på en langsiktig plan på å komme opp i toppen.. jeg tror de kommer til å kjempe hardt om play-in plass i år.

Comet kommer som alltid til å være der oppe. Hasle-Løren kan gjøre det helt store og det helt håpløse, alt ettersom.

Så;

Jeg tror kanskje det blir for tynt i Narvik til en topp 2

Jeg tror ikke Furuset og Bergen klarer topp 4

Lørenskog mistet mange.. har de nok igjen til topp 4?

Gjøvik tror jeg blir sikker på topp 4

Comet er med i topp 2

Hasle-Løren trenger flyt fra start… ellers blir det bunn 2-3

Nidaros ender midt på.. 4 eller 5

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg