Drittunger ut av skolen.

Dårlige foreldre må ta ansvaret selv.

Det er rett og slett kommet så langt i dette landet nå at ressursene i skolen er for små til at lærerne kan ha det vi uten omsvøp bare må kalle drittunger i skolen. Disse ungene ødelegger for alle og det har da kommet så langt at skoleverket ikke vil ha disse ungene på skolen hvis de ikke klarer innordne seg. Lærerne er lei av å bruke tid på de og kommer fra og med august som kommer til å forlange at en forelder kommer og henter sitt barn ved det minste brudd på klasseromsetikk og oppførsel. Det er stor og bred politisk enighet om dette og man ser ingen problemer med å fatte vedtaket før sommerferien.

Dette mener da lærerverket at er det mest maktfulle grep de kan ta overfor foreldre som ikke gidder oppdra ungene sine i det hele tatt før de kommer og avleverer de i skolen i tro på at nå skal ungene inn og få folkeskikk innprentet av det norske skolevesen.

Dette betyr jo da at du som mor/far/foresatt må være klar til å dra fra jobb egentlig når som helst på dagtid for å hente barnet ditt om du har barn i barneskolen. Har du barn i ungdomsskolen vil du kun få sms om at ditt barn er utestengt resten av dagen pga brudd på regler om etikk og oppførsel.

Jeg personlig applauderer denne nye ordningen.

#skole #vedtak #regler #oppdragelse

15 kommentarer
    1. Enkel og populistisk måte å løse problemer på. Ligner på klassisk Frp – politikk, og stikk i strid med all forskning som sier at integrering og oppfølging er det eneste som fungerer. Å være lærer er mer enn å stå å forelese.

    2. Jeg er litt enig. Er jo lærer selv. Og synes ALT for mye av ting skal gjøres i skolen. Nesten så man ikke har tid til undervisning lenger, fordi man skal jobbe som psykolog og annet også hele dagen. Så om man har foreldre av VANLIG kaliber, så vil dette være en lur løsning. Som Lotti over her sier, så er det litt mer problem der ikke foreldrene er særlig inne i bildet, så er vel mulig at disse får en annen ordning. Det er jo alltid individuelle løsninger i TILLEGG..

    3. Hvis en eller flere elever i en klasse stadig opptrer slik at det blir uholdbart for både medelever og lærere, så må noe gjøres. Jeg tror ikke det er så enkelt som bare å be foreldrene om å hente dem. Ved en skole der jeg jobbet for en del år siden, ble det laget et tilbud for elever som utagerte. De ble tatt ut av vanlig undervisning når det ble for vanskelig i klasserommet – og hadde da tilsyn og oppfølging på en egen “Avdeling”. Kanskje ikke ideelt det heller, men bedre enn at det bare ble kjefting, uro og spetakkel der de var.

    4. Ok! Jeg trodde det var 31. mars i dag. (Og det er ikke aprilsnarr en gang……)Sønnen min fortalte meg at det var 1. april det i sted, og da sa jeg : “Å HURRA, jeg har klart å unngå å bli lurt i dag!” Men det hadde jeg altså ikke……….. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg