Topp 10 irritasjoner på butikken..

Det finnes helt åpenbare grunner til at jeg mer eller mindre aldri gidder dra på et kjøpesenter på en lørdag. Det er så mye folk at jeg rett og slett blir irritert bare av mengden..og så når flere av de i tillegg da tror de eier plassen de er på og gjør akkurat som de vil…ja da er det grunn nok til at jeg prøver holde meg unna… Men på butikken må jeg jo..

Så uten mer omsvøp eller innpakking..her kommer nedtellingen i ekte Larry King style…

10 – Parkering… Når du skal på butikken og nærmer deg så se til å sving av fra veien og inn på parkeringen føøøør du leter etter p-plass.. Det finnes andre folk i verden og.

9 – Gå til høyre eller gå til venstre inne i butikken. Når du går i midten med vogn og subber og somler så blir vi ikke-handicappede gående i kø bak deg serru.. Akkurat når du går sånn er du værre enn “rulletrapp-terrorister” (google Geriatriks+rulletrappterrorister for å se hvor ille det er) Assosiasjonene til bobil og smal vei sitter løst..

8 – Folk som blir stående og snakke inne i butikken og rett og slett står i veien.. Det må da for svarte gå an å trekke til siden om det skal arrangeres syklubb inne i butikken.. “Sorry, skulle gjerne hatt litt melk jeg men bare stå foran skapet og snakk om forrige helgs barnebursdag dere..har god tid jeg”..

7 – Frukt og grøntavdelingen.. Det burde være en herre- og dameavdeling. Herreavdelingen har kjente frukt og grønt ting… Dameavdelingen kan ha alt det andre vi herrene klør oss i hue for å finne fordi vi ikke aner hvordan det ser ut engang..

6 – Blir sjokolade laget for hånd nå i hus av gull? Ei simpel stor plate med melkesjokolade koster mer enn brutto nasjonalprodukt i et middels stort afrikansk land.. Samme gjelder for helt vanlig ost.. Står norske bønder og håndforer kuene med ett og ett strå i hvite vanter og smoking?

5 – Gamle damer med veske og portemone.. De står i veien med veska si slik at du ikke får begynt å legge på varene…og når de endelig flytter på seg så har de veska hengende på armen og legger portemoneen opp og ned i veska minst 3-4 ganger i forbindelse med betalingen.. Her skal hver enkelt mynt finstuderes før overgivelse…

4 – Betale for bæreposer.. Altså jeg ser poenget om du handler for 14 kroner.. Men når du har handla for 2247,- og båndet tyter av varer…så må du jaggu betale for poser for å få det med deg hjem og…

3 – Betalingssystemet….altså seddelautomatene i kassa. Jeg gir da vel blanke i at butikken ikke stoler på de ansatte.. Jeg gidder altså ikke stå å se på en kassa-arbeider prøve å få den krølla seddelen inn i automaten… Her må det til et system som sier 2 forsøk og ferdig, jukseknapp, neste!!

2 – Defekte handlevogner… Hvor inn i granskauen vanskelig er det å ta en sjekk på vognene en gang imellom? Å gå rundt å handle med ei vogn med ett hjul som vil en annen vei enn de tre andre….aaaaargh…

1 – Det udiskutabelt mest mongo og irriterende med norske butikker er åpningstider/salgstider for alkohol. Er butikken åpen bør du få kjøpe det som er der inne.

#irritasjon #butikk #kø #kultur #infarkt

2 kommentarer
    1. Håhåhå, god lesing på en mandagsmorgen, det trengtes!
      Vedrørende punkt fem, det er ikke bare gamle damer som bruker langt tid på på betale (selv om de er veldig godt representert innenfor kategorien). Opplever rett som det er å stå bak mennesker som legger ca 1456 varer på samlebåndet og først etter at alt av varer er scannet inn tar de opp lommeboka. Veldig sakte og gjerne som om de har all verdens tid (eller, de har gjerne det, men resten av de 30 som står i køen har neppe samme oppfatning). Samme type personer har gjerne tyve forskjellige kort i lommeboka hvor de er nødt til å se på ALLE (noen ganger får jeg lyst til å skrike “det er lånekortet ditt til biblioteket, let videre for faen”! Men neida, kortet skal studeres til det fulle….) og når de først finner kortet da skal de plutselig begynne å dobbeltsjekke at prisen stemmer. “Dette ble dyrt” sier de til personen i kassa som om det forventer at hun/han skal si “å du syns det ja, men da legger jeg inn 50% rabatt”. Igjen får jeg lyst til å skrike: “Du har handlet HALVE butikken. SELVFØLGELIG er det DYRT.”
      Merker jeg burde redusere antall butikkturer til en gang i uka…. Men det er litt av problemet ved å bo 5 m fra en matbutikk, man handler litt og litt hele tiden… Og må da opppleve traumene av å stå i kø hver dag. Jeg syns personlig det burde være to kassasystemer, en hurtigkasse og en vanlig kasse. Bortsett fra at alle idiotene ville gått i hurtigkassa for det “for de skal jo bare…”
      Har hendt at jeg har ønsket å ty til vold i hurtigkassa på IKEA f.eks..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg