Hvor er alle <3 Kabul statusene?

Ser dere hva som mangler på Facebook i dag?

Brûssel <3

Paris <3

London <3

Stockholm <3

Manchester <3

Nok en gang har det gått av en bombe, denne gang i Kabul. Men, i forskjell fra alle de andre selmordsaksjonene som skjer så reagerer vi ikke på samme måte som når det skjer nærmere oss. Bryr vi oss ikke fordi det er så langt borte?

Er det dessverre et faktum at det eneste vi egentlig hører på nyhetene fra “borti der” følgende :  bla bla bla bla midtøsten bla bla bla bla terror bla bla bla bla selvmordsbomber bla ba bla bla bla”….og nå sport.

Jeg må dessverre innrømme at det blir litt sånn. Nyhetene har jo rapportert om disse aksjonene siden jeg var ung og begynte følge litt med.

Kan du med hånden på hjertet si at du er like engasjert i dag, som pr nå 49 er drepte og over 300 skadde i følge media, som du var i forrige uke da det samme skjedde i Manchester?

Jeg kan ikke det…

#terror

1 kommentar
    1. Jeg følger faktisk ikke med på nyhetene i særlig grad. Dette fordi det er så mye trist som skjer over alt i verden, at det preger meg for mye i mitt eget liv. Jeg synes det er like trist, samme hvor det skjer. Men en ting er jo som du er inne på her, nemlig at det som skjer i Kabul ikke vises så godt igjen her hjemme, som det som skjer i Manchester. Nyhetene, altså det i Manchester f.eks., det får jeg med meg på Facebook, for alle overøser med hjerter osv. Det som skjer i Kabul forsvinner, fordi ingen henter det frem på Facebook. Det er jo veldig trist. Så det fikk jeg ikke vite før nå, når jeg leser bloggen din 🙂
      Jeg er litt opptatt av Afghanistan, faktisk. Fordi jeg har vært samboer med en derfra, og vi er fortsatt veldig gode venner. Han bor i Italia nå, og vi prates ikke så ofte. Men han har fortalt meg mye om Afghanistan, om Kabul, hvordan livet var der når han bodde der. Hvordan livet var der før i tiden, før krigene. Hvordan hele samfunnet, som faktisk var ganske moderne og vestlig ( i alle fall i Kabul og andre bystrøk), har endret seg til å bli lukket og fiendtlig.
      Så jeg orker faktisk ikke å følge med på nyhetene, for jeg bryr meg for mye, og det vonde som skjer, preger meg i for stor grad. Så det holder med overskriftene, i hovedsak 🙂
      Det er trist at det skal være så store forskjeller på hvilke land vi mest skal fremheve og sørge for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg