Absurd vegandemonstrasjon utenfor slakteri

Hva så jeg egentlig nå?

I dagens Dagbladet så jeg en overskrift som jeg klikket på. Overskriften var “her sørger veganerne”. Jeg klikket på den jeg for jeg trodde at, og ble litt nysgjerrig på, hvem av veganersamfunnets profiler som hadde dødd. Du verden hvor feil jeg tok i den antakelsen.

Videoreportasjen viser en gjeng veganere som står utenfor et slakteri med plakater.

Det er nå greit nok det.. hver sin lyst

De forteller at det er skikkelig kjipt hver gang en slaktebil kommer, og at det bare er de som står opp for disse dyrene. De stiller seg opp ca en gang i måneden utenfor et slakteri i Oslo. Målet er å kunne få se dyrene i øynene før de går til slakt. “Vi vil vise dyr på vei til slakt vår medfølelse, kjærliget.. vise at vi bryr oss”.

Det er nå greit det… hver sin lyst..

Flere snakker om, som vanlig, at vi kan ikke spise alle disse dyrene. V trenger ikke kjøtt. etc etc…

 

Men så kom det;

“En gris kan du sammenligne intellektuelt med et 3 år gammelt barn.. så kan du stille deg spørsmålet om det er greit å gasse 3 år gamle barn?”…

Ahemm…

 

Når du har sånne gærninger med deg.. som han som  sa akkurat det.. Da tror jeg dere bør ligge unna rocketobakken på neste medlemsmøte.

Det er helt greit å velge å være vegetarianer, men jeg er ikke det

Det er helt greit å være veganer, men jeg er ikke det…

Det er helt greit å snakke varmt for sin livsstil, men å drive med skremselspropaganda og drittsnakk om andre måter å leve på er ikke greit.

#vegan #veganer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg