2 dager til runde 1; Endelig snart i gang.

Hvem kommer til å lede etter runde 1?

Skal man bruke tabelltips så kommer det til å stå mellom Lillehammer, Storhamar, Sparta eller Vålerenga.

Manglerud – Lillehammer bør gi en borteseier slik jeg har sett lagene nå i oppkjøringen. Manglerud overrasker stadig hver eneste sesong, men jeg tror ikke de klarer stå imot Lillehammer. Manglerud har 7 treningskamper i beina i skrivende stund. 6 tap og 1 seier. Ett av tapene var mot nettopp Lillehammer (5-2) mens seieren var mot Grüner (0-4 i Grünerhallen). Lillehammer har 3 seire i ordinære treningskamper og 5 kamper i pre-season turneringer med både seier og tap i beltet.

Storhamar er forventet å slå Ringerike hjemme i CC… Det er med tungt hjerte det skrives.. Men jeg håper med hele mitt Ringerikehjerte at jeg sitter med glugger større enn middagstallerkner hjemme i stolen etter den matchen og feirer en Ringerikeseier. Storhamar har også 3 ordinære treningskamper + noen turneringskamper.. Det mest overrsakende i oppkjøringen er vel totalkollapsen med 1-9 hjemme i CC mot Sparta.. men de har også 1-6 tap mot Vålerenga og 8-3 tap mot Stavanger å se tilbake på. Ringerike har 6 kamper i beina der 5 har endt med tap mot FK-liga motstandere + 1 seier moig Gjøvik. Ringerike var nære et godt resultat mot Sparta men det endte med 2-1 hjemmeseier i Sarpsborg.

Grüner mot Sparta skal vel også ende i en 3-poenger tilbake til Sarpsborg. Når det er sagt.. med Grüner med litt flyt forover og en målvakt som er høyt og lavt så kan det fort ende med poeng Grüner. Grüner har spilt 5 kamper der 2 har endt med seier (MS og Lørenskog). Sparta har 5 ordinære treningskamper. De startet med å slå Storhamar 1-9 i CC og har bare fortsatt å vinne kampene sine.

Stjernen – Vålerenga er vel den mest spennende matchen den første runden. Stjernen med sitt nye mannskap har gjort det bra i oppkjøringen tar imot Vålerenga som virker bunnsolide med en meget god tropp. Vålerenga tippes vel sogar også på topp av serien av flere “eksperter”.. Stjernen har 7 kamper listet på hockeylive, 1 tap og 6 seire, blant annet en 4-3 hjemmeseier mot Stavanger.

 

Frisk Asker og Stavanger spiller ikke denne runden pga CHL delakelse FA.

 

Enn så lenge ser tabellen slik ut. Alfabetisk rangering, ja.. men hyggelig sett med de to-tre lagene som er tippet i bunn av flere 🙂

 

Hvis jeg skal gjøre noen tips:

5 lag danner topp-troppen etter hvert. Det kan hende at ytterligere et lag ristes av og at de 4 med hjemmebanefordel i sluttspillet blir klare veldig tidlig. De 5 jeg ser for meg i toppsjiktet er:

Vålerenga, Stavanger, Storhamar, Lillehammer og Frisk Asker

 

2 lag havner i midsjikt, men det kan fort hende at de får selskap av et lag fra sjiktet over som sagt, men i utgangspunktet ser jeg for meg disse 2 i dette sjiktet.

Stjernen og Sparta

 

3 lag kjemper om plass 8. Sparta var her nede på tabellen i forrige sesong… men det var nok mest på grunn av veldig få spilte kamper i forhold til andre lag (hadde vel 9-10 kamper mindre enn feks Narvik)

Manglerud, Grüner og Ringerike.

 

Vi kommer nok til å se de tydelige tegn etter både 1 og 2 spilte runder. Runde 1 er vel ferdig rundt 07 oktober…mens runde 2 er unnagjort for de fleste lag rundt midten av november

 

Som vanlig legger jeg meg på ikke noen måte flat om jeg tar feil… til det har magan blitt for stor…

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg