Det er 19 dager til seriestart 1-divisjon

19 dager med fingrene krysset for at landet ikke stoppes

Jeg må ærlig innrømme at jeg er bekymret for om det i det hele tatt blir noen sesong kommende vinter. Når man ser hva slags brødhuer som åpenlyst mer eller mindre står frem og sier at de “må bare feste” og da samtidig viser at de gir komplett faen i om landet stenges ned igjen kan man jo ikke annet enn å tenke tanken at “før eller siden går det til helvete igjen”.

Det er ikke til å unngå at det klør i bein og armer etter å møte gutta i Schjongshallen, slarve og juge så det renner av oss i garder’n mens vi skifter, varme opp målvaktene med rundvant-øvelsen, “pucka i mål” og så spill rødt mot blått/svart/hvit/gul litt avhengig av hva de har glemt og husket å ta med seg.

Jeg er fullstendig inneforstått med at 5-div, 6-div og oldboys er i siste fase av oppstart kamper etc, jeg håper bare vi kommer dit.

Nåvel… ikke noe vi kan gjøre annet enn å være flinke vi som gidder og så håpe fornuften tar grotte-gjengen og andre pappskaller som tenker at “hey… er vel ikke så fali dette vel”….

 

Det er altså 19 dager til første spillehelg i 1-divisjon herrer:

Lørdag 19 september, 15.00, Nidaros – Lørenskog

Lørdag 19 september, 16.00, Tønsberg – Ringerike

Lørdag 19 september, 17.00, Haugesund – Hasle-Løren

Søndag 20 september, 14.00, Haugesund – Gjøvik

Søndag 20 september, 17.00, Comet – Furuset

 

Nidaros har meg bekjent spilt 2 treningskamper, begge mot Furuset, og begge med seier som resultat. Lørdag endte i 7-1 og søndag i 5-2. Kommende helg skal Nidaros til Gjøvik og måle krefter der. Da får man nok en bedre pekepinn på hvor sterke Nidaros er siden begge lag da her noen kamper i beina og har gått av seg den verste koronapausa. Furuset antar jeg jobber enda en sesong mot å bli et stabilt godt 1-div-lag før snakk om større prestasjoner kommer som målsetting.

Lørenskog virker å være på  samme track som de avsluttet i vår. 2 klare seire mot Gjøvik, et knepent tap mot Ringerike og å en storseier 6-1 mot Grüner der de setter 3 av 6 i PP. Mye fart i laget som før koblet med ett ekstra år med rutine kan føre Lørenskog helt opp i toppen i år også.

Tønsberg har såvidt jeg kan se ikke spilt noen kamper til nå. Jeg vet de hadde et infomøte for supportere (eller skulle hvert fall ha hvis ikke korona stoppa det) den 27 august. Kanskje noen som var der har noe info om lag/kamper.

Ringerike har 3 kamper i beina pr nå. 3-4 tap hjemme for Storhamar, 2-4 og 0-4 seire borte mot hhv Lørenskog og Gjøvik. Neste stopp for Ringerike er Lillehammer 4 september og så Frisk Asker hjemme den 9 september. Undertegnede må få lov til å si, selv om jeg selvsagt er Ringerikemann, at Ringerike har vist meget lovende takter nå med enda mer fart enn i fjor.

Haugesund har vel heller ingen offisielle kamper i beina pr nå. Jeg har ikke snakket om det før nå, men sender tanker til alle i Haugesundfamilien mht den tragiske ulykken der Ole Olsen Løvåsvåg mistet livet. Det må ha vært tungt å starte sesongen etter en slik beskjed. Jeg håper man tar vare på hverandre og hans familie i denne tiden.

Hasle-Løren har etter hva jeg ser en treningskamp spilt. Det var mot Vålerenga Elite (U21 antar jeg) og endte med seier 1-5 til Vålerenga. Hasle-Løren og Furuset skal møtes 05 og 12 sept.

Gjøvik har 3 treningskamper og 3 tap i beina. 1-4, 2-5 og 0-4 høres ikke så bra ut men det er egentlig ikke så ille. Gjøvik, og her må jeg være enig med Robban på kommentatorplass, går seg litt bort i fore-checking og havner dermed i undertall bakover.. noe spesielt lag som Lørenskog og Ringerike er flinke til å utnytte.

Comet har kun en kamp spilt pr nå med 0-3 mot Stjernen hjemme som resultat. Comet skulle hatt besøk av Ringerike i helgen men begge lag var enige om å drøye den pga tiden vi er inne i. Hører dere det grotte-folk… “ikke ta noen sjanser”… Comet skal nå spille hjemme mot Grüner, Lørenskog og Grüner hhv 06, 13 og 16 september om ikke mer korona kommer på banen.

 

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg