Det er et nytt år, det gamle får vi ikke gjort noe med

Velkommen til 2020, farvel 2019.

Vel, det er ikke helt riktig det at vi ikke får gjort noe med det gamle året. Vi får riktignok ikke levd året, eller deler av det, om igjen, men det er fullt mulig å for eksempel unnskylde for ting man har gjort eller sagt som har såret noen. Det er fullt mulig å skifte kurs og forandre seg fra 2019 for å bli et bedre menneske i 2020 og fremover. Det er fullt å ta lærdom av 2019 og gjøre noe med det, gjøre forandringer, til det bedre.

Hva håper jeg for 2020?

Jeg håper politikere lokalt og sentralt hører litt mer på oss velgere. Velgere som tross alt har valgt de inn i sine posisjoner, noe mange av de dessverre ser ut til å glemme i det øyeblikk taburetten er tatt. Jeg håper politikere snur seg rundt to ganger og ser med åpne øyne på hva de har vedtatt, og er villig til å spørre seg selv hvorvidt det var lurt eller ikke. Som feks her i Hønefoss hvor de påla politiet å spare penger… så nå kjøres de som skal i arrest/fyllearrest til Drammen selv om vi har en fungerende arrest her i byen. 2 mann og 1 bil borte i 3 timer kaller jeg sløsing av skattebetalerpenger.

Jeg håper man reverserer dette med fylker. Jeg tror det må være det dummeste som er innført noensinne.. vel kanskje med unntak av den ekstra gågaten de prøvde seg på i Hønefoss.

Jeg håper alle foreldre, lærere, assistenter, rektorer, ALLE tør å stille spørsmål ved og om barn man ser kanskje ikke har det bra. Det er lov å stille spørsmål til et barn og.. Kanskje det er det som skal til?

Jeg håper alle tør bry seg mer om våre medmennesker slik at vi slipper det vi opplevde denne julen (Ari Behn) i størst mulig grad. Jeg håper menn også blir flinkere nå i 2020 til å si ifra og be om hjelp om de sliter. Vær mer oppmerksom på de rundt deg som voksen, det kan hende noen sliter.

Jeg håper også at Norge tar litt mer til vettet hva gjelder skatter og avgifter. Det begynner å bli nok nå. Det er mulig å bygge veier uten bommer. Det er mulig å sette ned priser for å begrense grensehandel. Det er mulig å lage et system som gjør at luksus-forbruk er dyrt. Ta feks strøm. Vi bor i Norge og må ha varme halve året. Myndigheter vil ha mest mulig over på strøm, og kraftselskaper ser sitt snitt til å fråtse i priser. Hva med å innføre billig strøm til en boligs normalforbruk og så la forbruk utover det være dyrt? Det vil ramme de som bruker mye og belønne de som bruker lite/vanlig.

 

Litt mer personlig..

Jeg håper alle jeg er kjenner og er glad i får et godt år.

Jeg håper absolutt alle får mer positive enn negative opplevelser i året som kommer.

Jeg håper alle mine nærmeste får drømmene sine oppfylt.

Jeg drømmer om at crap-fingeren min slutter verke og mirakuløst retter seg ut

Jeg håper det året jeg fyller 50 blir et år med gode opplevelser.

 

ja.. og så håper jeg på gevinst i lotto/vikinglotto/eurojackpot.. må ikke vinne hundrevis av millioner.. nok til å bli gjeldsfri hadde vært fint.. det eller må 2 millioner av mine venner vippse ei krone hver.. Men skulle jeg vinne hundrevis av mill blir det ny ishall ved siden av den vi har… bare nevner det i tilfelle flaks-guden leser dette.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg