Dette, betyr ikke at du kan ta på alt inne i butikken

Nå må dere skjerpe egget folkens!

Det er lille julaften i dag og mange kommer til å være ute for å bli ferdige med de siste forberedelser pluss gjøre den siste handlingen før julefreden senker seg.

Men det er noe vi bare må bli enige om. Bruken av munnbind ute i det offentlige. Følger man litt med så ser man så mye rart rundt dette med munnbind og særlig hvordan folk oppfører seg i butikker og på kjøpesentre.

Dette må vi ta tak i (som politikerne jo gjerne sier).

Altså:

Bruk av munnbind betyr ikke:

-at du kan ta på alt mulig inne på butikken

-at du kan klemme på all frukten for å velge

-at du kan stå med hue inn i påleggsskapet og sortere for å finne beste påleggspakken

-at du kan stå og catche up inne på butikken med andre som er hjemme til jul

-at du skal stå sammen med andre å snakke lenge på toppen eller bunnen av trapp/rulletrapp på kjøpesenteret

-at du kan slutte å sprite hendene

-at du kan klemme folk i vilden sky

-at livet er som før pandemiens start

-at du ikke trenger ta hensyn lenger


Munnbind løser ikke problemet 

Munnbind er en ekstra hjelp. Munnbind er på ingen måte som å tre på seg en kondom for å unngå kjønnssykdommer eller graviditet.

Munnbind er en sikkerhet for å hindre smitte om du som bruker det skulle være smittet uten å vite det og du ikke kan holde den avstand som behøves.

Munnbind er til for å brukes når man ikke kan holde den avstand og de regler som til enhver tid er satt.

Munnbind er ikke svaret på alle våre problemer slik man skulle tro om man leser kommentarfelt-gneldrerne under hver eneste artikkel om smitte. Munnbind er en ekstra hjelp i tillegg til de viktigste tiltakene som avstand og hygiene.

Og vil du se hvordan du IKKE skal bruke munnbind klikker du på linken under her:

https://geriatriks.blogg.no/okay-munnbind-it-is.html

 

Og PS!!!!!!

Du kan ikke bruke munnbind, vippe det ned under haka og snakke litt i telefonen, vippe det opp igjen etter samtalen og bare fortsette som om du er reneste Høie og Nakstad samtidig. I det du tok på selve munnbindet er det egentlig verdiløst.

 

 

 

1 kommentar
    1. Hvordan folk bruker munnbindet er nesten verre enn å sjekke baksiden av en pakke kjøtt for å sjekke datoen. Noen bruker munnbindene hele dagen tror jeg. Opp-ned-opp igjen.. Grafse og hale og dra.. Nesa over munnen under osv. Jeg kjøpte masse matvarer i første nedstegning, som jeg absolutt ikke trengte, fordi jeg ikke turte å legge tilbake. Råtten frukt, ting som var godt ut på dato omtrent.. Osv. Nå stirrer jeg lenge på varene, og er GANSKE sikker på hva jeg skal ha, men av og til må jeg legge noe ned igjen. Men da har jeg spritet meg lenge og vel før jeg gikk inn i butikken i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg