Er ikke svindel-politikerne rett og slett bare kriminelle?

Skal det være nok å “legge seg flat, beklage og betale tilbake”?

I går ble det kjent at enda en politiker har svindlet til seg en masse penger ved å levere fiktive reiseregninger til Stortingets reisekontor. Denne gang var det en Arbeiderpartikvinne som har blitt tatt med buksene nede etter at det har blitt bevist at hun har levert reiseregninger etter private hotell- og hytteturer, reiser på konsert etc.

I kjent politikerstil beklager hun, legger seg flat og skal betale tilbake. Er hun (og de andre som har gjort/gjør dette) rett og slett bare simple kriminelle/svindlere? Hun ville jo ikke betalt tilbake noe som helst om hun ikke hadde blitt tatt.

Er det nok? 

Ville vi “vanlige dødelige” slippe unna med noe sånt om vi hadde blitt tatt i underslag, for det er det det er i mine øyne, fra bedriften vi jobber i? Jeg tror ikke det. Jeg tror vi ville blitt politianmeldt umiddelbart. Ledere i Arbeiderpartiet uttaler selvsagt at “dette visste vi ikke noe om” og “det er bra hun beklager”. De kan selvsagt ikke si noe annet, for hadde de visst om det så håper jeg de hadde stoppet det for lenge siden.

Jeg vet at vi lever i tidsalderen for KRENK …men disse innpakkingene og beskyttelsen av det ene individet etter det andre som svindler til seg penger på Stortinget, for det er det de gjør, de svindler til seg penger, begynner jeg å bli seriøst krenket av.

Men; Politikerne viser vei:

Jeg vet hvertfall hva jeg skal gjøre om jeg blir stoppet i en fartskontroll:

Jeg skal beklage, jeg skal legge meg flat, og så skal jeg fortelle politiet at jeg skal rygge tilbake til der jeg begynte kjøre for fort, og så kan vi late som om ingenting har skjedd.

Presedensen politikerne legger for oss innbyggere i Norge er jo rett og slett en litt farlig en. Tyver, svindlere, etc alle sammen kan bare beklage, legge seg flate, gi tilbake det de har stjålet/svindlet til seg og så er det akkurat som om ingenting har skjedd.

Likhet for loven… er ikke det et prinsipp vi har i Norge?

 

Ps!

Det var kjempekjør fra spesielt AP da Frp-politikeren ble tatt i dette…

Jeg har funnet frem popcornet Støre og Tadjik; Kjør på..

 

#reiseregninger #stortinget #politiker #svindel #kriminell

4 kommentarer
    1. Hun bør anmeldes og straffes. Det er ingen bønn for folk flest, så politikerne skal ikke behandles som diplomater og slippe unna.
      Må innrømme at jeg koser meg litt over at det var venstresiden denne gang.

    2. Jeg har aldri forstaatt den norske politiske unskyldningene “Jeg legger meg flat – – -” og “Jeg tar selvansvar – – “, og dermed blir det, hvis man ikke er saa hardt ute aa kjore at en “maa legge seg inn pa sykehus – -” pga av kritikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg