Giske – Hvor dum går det an å bli?

Overskriften sier vel egentlig sitt..

 

Giske-saken ble navnet på det oppstyret som kom rundt Trond Giske rundt desember 2017 i forbindelse med #metoo debatter og saker som blusset opp nasjonalt og internasjonalt. Det ble den gang kjent at Arbeiderpartiet hadde mottatt flere varsler om uakseptabel og upassende seksuell oppførsel fra Giske. Det ble også tatt opp seksuell trakassering og uønsket beføling av en ung dame.

 

Det ble selvsagt mye skævellævel i media om dette.. men det endte jo da med at Giske beklaget offentlig at han hadde “opptrådt på en måte som enkeltmennesker har opplevd som upassende eller ubehagelig” og videre at “det må jeg ta på min kappe, det er min skyld, det er jeg veldig lei meg for”.

 

På grunn av denne Giske-saken så trakk Giske seg som nestleder i AP, han stilte sin plass som finanspolitisk talsmann til disposisjon og det ble konkludert med etter nok en masse skævellævel i media og masse tåkeprating fra fyrsten av tåkeprat Støre, at det ikke var naturlig at Giske møtte i sentralstyret lenger.

 

Nåvel..

 

Giske-saken blekner så litt.. Vi glemmer jo… og spesielt om Norge gjør det bra i langrenn og/eller noe legger opp eller noe…

 

Trond Giske kommer så på den politiske banen igjen og vil stille som kandidat til fylkesstyret i Trøndelag Arbeiderparti. Dette synes han tydeligvis er så innafor og gøy at han tar seg en tur på pub med en kompis for å feire sitt inntog i politikken igjen.. Og det er nå man bare må spørre rett ut:

 

Trond Giske; Hvor dum går det an å bli?

 

Mannen går altså på pub (det er jo lov), mannen drikker litt for mye (det skjer), men, mannen stiller opp på en liten dansevideo med en ung dame…

 

Øhhh….

 

Med alt oppstyret rundt mannens tidligere bravader med unge damer etc…

 

Hvor lurt var det der?

 

Jeg påstår at den pubturen og den dansingen, uansett hvor uskyldig den var, er like høl i hue gjort som om David Toska skulle gått inn i en bank i Oslo med en bag og sagt da det var hans tur: “Du, jeg skulle gjerne vekslet inn disse gamle sedlene jeg.. jeg tror det er rundt 51 millioner”…

 

4 kommentarer
    1. Det var lite smart, men kan også tyde på at han slett ikke tar så mye selvkritikk i de andre sakene. Den smarte med ihvertfall et ørlite snev av selvinnsikt hadde gjort det. Uskyldig selfie, sikkert, og ok for jenta også, men ikke helt ok for veldig mange andre å se en rødsprengt ( pga alkoholinntak) , smilende Giske henge og gynge på baksiden av en ung pike han kunne vært far til, – nettopp pga alle varselsakene. Uhøflig å si nei til selfie, sa han. Jaha, plutselig veldig høflig – var det høflig å klå i de andre sakene da? Samtidig synd for jenta som ble dratt inn i dette, og likevel ok at det ble kjent. Det dreier seg ikke om henne, men om han som henger bak.

      Samtidig er det maktkamp, og kort tid til kommunevalget. Jeg synes ikke noe om at de to andre køddene fra Frp og H ser ut til å være i siget igjen, de også. Det lagrer jeg til stortingsvalget, for lokalt er det andre personer og andre saker det gjelder.

      1. Jepp.. egentlig burde disse stortingspolitikerne overlatt arenaen til kommunepolitikerne.. slik at man får det lokale aspektet.. Også enig i at dømmekraften til Giske må være på bånn… bare det å stille opp på selfier burde få en klokke til å ringe og få han til å tenke på hva han gjør..og om det kan tas ille opp med tanke på hva han ble tatt for..

    2. Helt sant, hvor dum går det an å bli…
      Fint at du som mann tar det opp.
      Skrev litt om det selv , men jeg er jo dame så det teller ikke så mye…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg