Hva har vi egentlig lært av 2021?

Det er nesten nyttårsaften igjen. Nok et år har gått, og igjen sitter jeg i stua godt plantet i sofaen og tenker på hvordan året som snart er ferdig egentlig har vært.
Jeg har heldigvis holdt meg frisk og rask. (ta «rask» med en klype salt») Ingen av oss i huset har hatt covid som vi vet om, og siden det er skolebarn og lærer her så har det blitt litt testing og karantener pga nærkontakter.

Situasjonen idrettsmessig for meg er jo egentlig omtrent akkurat den samme som i fjor. Breddeidretten stengt ned. Enn så lenge får toppidrett spille, men faren er der for at den lider samme skjebne som i fjor ved disse tider. Vi som bruker hockey som trim får da som man skjønner dessverre ikke trent, akkurat som i fjor.

Jeg kom hit… da stoppet det..

Sittende å tenke på hva man har lært i året som gikk ble en prøvelse, for det blir for mye covid, vaksine, smitte, presse og tiltak. Det blir for mye av hva man ikke kan gjøre istedenfor det motsatte. Det blir for mye anti-folk som vet bedre enn faglig utdannede mennesker.

På toppen av det hele en ny regjering med «gave» til det norske folk i forbindelse med strømpriser.

En gave som best kan sammenlignes med at du lover å kjøpe et brød til en som er sulten. Når du har gjort det skjærer du av skalken, gir skalken til den sultne, og tar med resten av brødet hjem.

Jeg velger heller å tenke på noe positivt, både fra året som gikk og hva jeg tenker fremover. Ringerike i Fjordkraftligaen, og de gjør det bra. Det er gledelig å se Robin i full sving på is med tanke på hva som skjedde i 18/19. Det er morsomt å se spillertyper som Åslin, Pappalardo, Perlini på vårt lag..spillere som har fått resten av gruppa opp atskillige hakk. Jeg håper 2022 blir året da vi for aller første gang ser kvartfinale NM ishockey i Schjongshallen.

The Gallagher Invitational, golfturneringen jeg startet for 11 år siden skal selvsagt avholdes igjen i 2022. Formatet blir nok noe av det samme, dog muligens med noen tilpasninger pga banen + at jeg ønsker gi enda mer oppmerksomhet etc til golf og Tyrifjord Golfklubb som lar meg gjøre dette hvert år.

Jeg håper 2022 blir året da man innser at det å stenge ned ikke er løsningen lenger. Løsningen må bli å åpne opp samtidig som det brukes massivt med midler på sykehus og sykehusdrift slik at de som blir syke kan behandles. Viruset er her. Vaksine + hygiene er det som vil holde det i sjakk sammen med det å faktisk holde seg hjemme når man er syk.

I dag skal jeg jobbe på matchen Ringerike – Gruner i Schjongshallen. Jeg håper ikke det er den siste matchen denne sesongen… men er litt redd for at regjering trommer seg sammen nå rett over nyttår og kommer med enda flere tiltak.
Jeg krysser fingre for at det ikke skjer.

Ps..

2021 har også bevist at Kari Jaquesson og hennes følgere/likesinnede fortsatt er klor gærne.. :

«Hadde de sluttet med testing og latt folk være i fred ville dette vært borte på en dag»…

Jadda…

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg