Jeg er dritt lei hjemmekontor og covid

Nok en helg er unnagjort. Nok en helg med overskrifter i diverse aviser om store fester politiet har måttet stoppe. Nok en helg og en mandag med overskrifter om smitte og smittesporing.

Jeg er rett og slett dritt lei av folk som ikke tar dette på alvor. Folk som tenker og mener at «nå får det holde med dette» og bare tar løpefart og hopper over alt som heter smittevern.
Jeg er dritt lei av å lese om hva konspi-folka mener om dette mens de samtidig saboterer den jobben de aller fleste er med på å gjøre.

Jeg er nemlig dritt lei av å måtte se slik ut når jeg skal inn noe sted der jeg enten ikke klarer holde påkrevd avstand eller fordi butikken ønsker vi skal gjøre det.
Jeg er dritt lei av å måtte se slik ut fordi folk som han på Hadeland som døde og hans tilhengere gir pur faen i smittevern og faktisk ikke samarbeider med smittesporerne. Jeg er faktisk så dritt lei sånne folk at jeg skulle ønske det ble hjemmel for å bøtelegge de som nekter oppgi nærkontakter…i tillegg til at de burde fått kjempeknoke og truserøsk selvsagt.

Jeg er dritt lei av at dette er arbeidsplassen min i tillegg til hjemmet mitt. Ikke fordi jeg ikke får gjort jobben min hjemmefra, men jeg savner å gå på jobb. Jeg savner kollegaene og miljøet. Det er noe eget med å kunne gå på jobb, på kontoret, litt miljøskifte daglig. Hjemmekontor er bra, jeg gjør det gjerne innimellom, men hovedstedet for jobbing skal og bør være på jobb.


Jeg er dritt lei av at hockeykøllene mine henger i taket i garasjen og har gjort det siden august 2020.

Jeg er like dritt lei av at hockeybagen (en splitter ny en til jul..første siden tidlig 90-tall) ligger pakket oppå dekkene i garasjen. Normalt ville den vært åpen til lufting liggende der rett under hockeyutstyr til tørk.
Jeg er dritt lei av at foliehatt-forbundet og alle andre som gir f… i smittevern er de som holder meg og alle likesinnede mosjonister på breddenivå unna idretten vår.
Jeg er dritt lei av å ikke kunne gå på trening en 2-3 ganger i uka. Møte gutta jeg har spilt med i mange mange år. Garderobe-snakk og is-snakk, sosialisere. Jeg savner det miljøet, et miljø jeg har trivdes og vært i i 41 år som spiller, trener, lagleder, oppmann, speaker.

Jeg er rett og slett møkk lei hele situasjonen vi er i. Når man da daglig kan lese «ekspertuttalelser» fra selverklærte besserwissere i kommentarfelt prate dette ned og samtidig mene dette er en planlagt greie fra økonomiske verdenskrefter får man jo lyst til å plukke ned en av de gamle hockeykøllene fra garasjetaket og gå ut og lete etter konspi-folk og anti-folk for å vise de gode gamle kryss-taklinger inntil de får hue på plass.

Det er ikke det at jeg vil klemme folk, men jeg vil ha muligheten.

Det er ikke det at jeg vil håndhilse på folk hele tiden, men jeg vil ha muligheten.

Det er ikke det at jeg skal på pub og reise hele tiden, men jeg vil ha muligheten.

Jeg snakket med en fra Perth, Australia, her om dagen. Der lever de helt normalt. De stoppa alt i 3 uker. Det i tillegg til blodstreng grensekontroll tok knekken på smitten.

Jeg vil ha det sånn.

Jeg er dritt lei hele denne pakka!

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg