Opprykk/nedrykk, ja hva skal man si?

Det er 22 april 2021 og bestemmelsen er tatt.

Ishockeyforbundet stod på sitt, ankeutvalget så på anken og tilsvaret og ga sin avgjørelse:

 

Narvik fikk ikke medhold og rykker ned.

 

Denne avgjørelsen kan, etter hva jeg forstår, ikke ankes innenfor idretten.

 

-Ishockeyforbundet ga retningslinjer før sesongen 2020-2021

-Retningslinjene skulle gi avgjørelse tabell/opprykk/nedrykk ved stopp av sesong

-Retningslinjene skulle gi avgjørelse PÅ TROSS AV UJEVNT ANTALL SPILTE KAMPER

-Det har aldri vært snakk om å fryse sesongen og begynne på nytt neste sesong.

-Ankeutvalget har sagt sitt. Jussen i dette holder.

-Narvik burde protestert/sagt noe 14 september (enkelt sagt)

 

Hva skjer nå?

 

Ringerike er klar for Fjordkraft-ligaen 2021-2022

Narvik rykker ned i 1-divisjon 2021-2022

 

Det jeg nå virkelig håper (og jeg har fått flere meldinger fra Narvik-supportere om det samme) er at Narvik nå gir seg. Jeg håper de virkelig ikke drar dette noe videre.

Jeg håper også at Feragen og andre i styret i Narvik nå teller til 100 før de sier noe i media.

Alt negativt som kommer nå om inkompetanse og organisatorisk innavl etc kommer bare til å være ødeleggende for, først og fremst Narvik og Narviks omdømme som klubb, og selvfølgelig også for norsk ishockey.

 

Jeg leste igjennom hele ankesaken isted… Jeg kan ikke skjønne (men så er ikke jeg advokat heller da) at det gikk an å påstå man hadde en god sak i dette. Men, det er nå min forståelse da.

 

Det endte nå hvert fall med den forståelsen av retningslinjer som jeg har skrevet om siden de kom ut.

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg