Vi er en uke unna nytt oppstartshåp

Strengt tatt bør vel regjeringen si noe på pressekonferansen i dag om lovligheten til å trene “skikkelig” for alle lag.

Nå har vel enkelte Oslo-lag skapt seg en treningsboble på Jordal for å kunne trene på vanlig måte (Vålerenga, Grüner og MS) men fortsatt er det jo flere lag som ikke kan trene slik man ønsker. Det gir jo spillerne, som ikke får trene, dårligere forutsetning til å prestere ved en eventuell oppstart enn for mange av de andre lagene som trener mer eller mindre som vanlig.

Jeg håper pressekonferansen i dag letter litt på tiltak for toppidretten…selv om jeg nok dessverre aner det motsatte på grunn av smittetrykket rundt omkring. Det ligner mer på enda mer stenging enn åpning..

 

I den forbindelse har jeg lyst å si noe.

Jeg ser jeg beskyldes for å jobbe iherdig for Ringerike sitt opprykk ved skrivingen min. Jeg ser jeg (og flere) beskyldes for å ikke tenke sportslig men heller matte. Jeg ser jeg beskyldes for å tilpasse syn og regler etter hva som måtte passe fordi Ringerike ligger på topp. Jeg ser jeg beskyldes for kun å tenke opprykk og ikke hva som er rettferdig.

Jeg har derfor lyst til å gjenta:

-jeg vil aller helst at serien skal spilles og avgjøres.

-jeg vil aller helst at play-off topp4 1-div skal spilles.

-jeg vil aller helst at vanlig kval-spill skal spilles.

-jeg vil aller helst være speaker på hjemmekampene til Ringerike i play-off og kval, og så gå videre til FK-Ligaen og gjøre samme jobb der.

Men:

Går ikke dette så forholder jeg meg til de regler og retningslinjer som ble satt før sesongen av forbundet. Forbundet var smertefullt klar over at noe kunne komme til å skje og laget regler spesielt for denne sesongen nettopp på grunn av dette. Jeg tror jeg skrev et innlegg og satte spørsmålstegn rundt en del ting allerede dagen etter de kom ut. Jeg har ikke sett forbundet ta noe forholdsregler sett opp imot om et lag har 19 kamper og et annet har 27 (Sparta/Narvik). I 1-divisjon ligger alle innenfor en 2-3 kamper av hverandre.

De som kjenner meg vet at jeg ville sagt og skrevet akkurat det samme som jeg gjør i avslutningen av denne sesongen selv om det var Lørenskog, Comet eller Haugesund som lå på topp.

Dette skrev jeg 09 mars 2020: Hva skjer om de avlyser/stopper sluttspill og kval?

Dette skrev jeg 16 mars 2020: Uavhengig av korona, Get (FK) bør ha 12 lag

 

Jeg kan ikke huske at det var store diskusjoner og klager rundt forbundets retningslinjer på FB feks da de kom ut. De fleste kommentarer jeg kan huske var at det var grei skuring og bra at man kan få en vinner etc istedenfor å kjøre på med akkurat de samme lagene nok en sesong.

 

Så; en uke igjen til disse kanskje spilles:

Siden det nå da opplyses om at alle spilte kamper er tellende og at man forsøker følge oppsatt x4 terminliste.. OG at ingen kamper skal omberammes så er vel terminlisten hvis vi tror 13 mars kan bli startdato:

13/03: NID-HAU, COM-LØR

14/03: NID-HAU, GJØ-TØN, FUR-H/L

16/03: COM-TØN

17/03: LØR-FUR

19/03: RIN-COM

20/03: HAU-FUR, H/L-NID, TØN-LØR

21/03: HAU-FUR, GJØ-NID

24/03: PLAY-OFF KAMP 1

26/03: PLAY-OFF KAMP 2

28/03: PLAY-OFF KAMP 3 (hvis nødvendig)

 

Hvem skriver denne bloggen:

Jim Gallagher (50 år). Spiller og medlem av Ringerike siden 1979. Har spilt 895 kamper i Ringerike-trøye.

225 kamper på barne- og ungdomstrinn, 579 kamper senior bredde. 3 kamper 1-divisjon. 88 kamper oldboys.

Debut A-lag 1986. Siste breddekamp sesongen 2019-2020. 1-div-kamper spilt i 2010.

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg