Jeg spiller i dag min kamp nummer 750 !!

Jubileumskamp i dag 🙂

Etter mye om og men… Etter mye tenking, justering, trekke fra og legge til… Etter å ha ført liste de senere år samt å forsøke å huske hva som skjedde de tidlige årene jeg spilte ishockey så har jeg altså nå kommet frem til at jeg i dag spiller min kamp nummer 750 for Ringerike Ishockeyklubb. Jeg har forsøkt å huske hvor mange kamper vi spilte i seriene for Lilleputt, Smågutt, Gutt, Yngre junior, Eldre junior og så senior 🙂 De diverse cupene vi har deltatt i har jeg latt gå som justering for sykdom osv så jeg tror at jeg har kommet ut med et greit og riktig tall.

Jeg startet å spille ishockey i 1979 for Ringerike Ishockeyklubb og har holdt meg til klubben i alle disse årene. De første årene var det jo stort sett bare utebaner. På Hønefoss hadde vi 2 utebaner -naturis- som lå der hallen ligger i dag. En eller annen gang tidlig på 80-tallet kom kunstisbanen og i 1989 stod hallen ferdig bygget over nevnte kunstisbane. Jeg spilte aldersbestemt hockey fra 79 til 88.. Jeg debuterte i seniorsammenheng i 86 så det ble mange kamper.

Hva er så høydepunktene? Sånn bortsett fra alvorlig mye tull og tøys og genrelt mye idrettslig glede? Jo, sesongen 93-94 da vi på Ringerike nesten kvalifiserte oss for 1 divisjon i Norge ved å vinne 2 divisjon klart samt i en 14 kampers kval-serie misset på opprykk med 1 poeng… Jeg kommer heller ikke utenom da jeg som 41 åring fikk 3 kamper med 1 divisjonstroppen. Borte mot Tønsberg for fulle hus og dobbeltkamp hjemme i Schjongshallen mot Rosenborg….poeng fikk jeg og 🙂

Hvilke utebaner pleide vi så å spille på..:

Høvik..med den forbanna bedritne “we are the champions” sangen tytende ut av den halve sekretariat-ww-bobla.. Eiksmarka… med Trond Kirkvaag som lagleder…akkurat lik som Brummund Dal 🙂 Hokksund… hvor det eneste som telte var å gruse han dommeren som spilte på Hokksund.. Skien…  hvor vi måtte krabbe ned i spillerboksen… Jutul.. verden kaldeste ishockeybane…Jar-banen…med fiskenettingen over vantene.. Dælenga…der Grunerhallen ligger i dag.. På denne tiden så var Askerhallen det rene Mekka for oss på Hønefoss… å få spille innendørs.. Pucken kom ut igjen fra vantet… og vi slapp å sitte med fingrene ned i suspen for å holde varmen… Det var sånn at om det var kaldere enn -20 så ble kampen avlyst… Jeg har ikke tall på alle de gangene vi jublet for at det “bare” var -19… 🙂

Etter hvert ble det jo bare haller å spille i.. Schjongshallen, Askerhallen, Holmenhallen, Kongsberghallen, Jordal, Ungdomshallen, Kongsvinger, Nes, Gruner, Manglerud, Fredrikstad, Moss, Sarpsborg, Ski, Skedsmo etc, etc…….Jeg tror jeg har vært i de aller fleste haller på Østlandet.. Jeg har også spilt i hallene i Bergen, Trondheim og Stavanger.. Jeg håper å få se den nye Kongsvingerhallen samt hall i Tromsø og Narvik..

Jeg har spilt 200 kamper for Ringerike Ishockeyklubb sin ungdomsavdeling…

Jeg har spilt 549 kamper for Ringerie ishockeyklubb sin senioravdeling..

Jeg spiller i dag min kamp nr 750 for Ringerike Ishockeyklubb..

Jeg gleder meg fortsatt som en unge til alle kamper og treninger 🙂

Kampen i dag er klokka 20.45 hjemme i Schjongshallen mot Lambertseter Flyers

Du kan tygge drøv på at det skal tømmes en bayer eller to inn i gapet etter hjemkomst 🙂

 

10 kommentarer
    1. trond666: hehe… vel, vi spiller 16-18 kamper pr sesong nå… jeg er snart 44.. Hvis jeg regner at jeg og, som andre jeg har sett, klarer å spille til jeg er 70…så har jeg jo glatte 26 år igjen..dvs mer enn nok tid til å nå 1000 😉

    2. Det er vel bare å gratulere! Og imponerende at du har holdt oversikten! Selv har jeg prøvd å danne meg et bilde av konsumerte halvlitere (tenkte ikke på Coca-Cola), men har gitt opp. Spilte noen hundre tenniskamper også, men det er hundre år siden. Hvordan var bayeren?

    3. tombola: takker 🙂 det med øl og penger til øl begynte jeg på en gang… kom 3 hakk ut i utregningen, fikk bakoversveis og lot være… jeg spilte og tennis i 10 år.. har nok spilt noen kamper der og ja.. 🙂

    4. Lurer på hvor mange timer jeg har brukt selv på den gamle banen, naturisen og kunstis banen.
      startet vel i 83 tror jeg på rik og spilte frem til jeg var 18 år.
      husker enda jeg var med A laget til stavanger og spilte da jeg var Junior.
      Virkelig gode minner 🙂

    5. Ja, men det var verdt det, husker vi skiftet i dem gamle garderobene, uten varme eller noe, gode gamle minner 🙂
      vel. ses vel til kamp snart da 🙂 spiller jo for Ullensaker Flyers nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg