Ørene mine kommer til å blø..

Frivillig gjør jeg dette år etter år. Jeg vet jeg kommer til å få vondt i ørene, øynene pluss tennene siden jeg må, som cowboyene gjorde, bite på en pinne for å holde ut hva som enn kommer slengende min vei. Hva er det jeg skal sier du? Vel, det er en lørdag på våren og klokka er sånn ni-ish og tv’n står innstilt på Nrk.. Det er tid for den norske finalen av Melodi Grand Prix…

Men…jeg kan jo ikke bare se på.. Jeg tenkte jo å gi en kommentar eller to om artistene når de synger samt i samråd med fruen som sammen med sin søster og far antakeligvis er de mest rettferdige, ærlige og vennlige Gran Prix kommentatorer i Norges Land..

Åpningsnummer.. Atte.. Ehh.. Okay.. Djengis Khan.. På tysk.. An auf hinter in neber unter vor und Swischen.. Ich weiss ich weiss ich wissen.. Og nå lærte jeg at det er 11 sanger… Ørene mine…hold on be strong… Nåvel: Jeg har ikke hørt en eneste sang enda så kritikken er upåvirket av tidligere lytting..

Melodi 1: Erlend “ser ut som en playmobil-dude-med-skjegg Bratland med Thunderstruck.. Med det navnet bør det være trøkk i sangen.. Det holder ikke med pinglefaktor når en sang heter det.. Og Nope.. Pinglesang.. Vinner ikke.. Men han har nå blitt en kjekk kar siden Norske talenter.. Karakter 7. (skala 1-10)

Melodi 2: Raylee med Louder.. Barnestjerna Lotta.. Fra Arendal.. Stjernekampdeltaker.. Vinner hvertfall ikke.. Kjedelig.. Intetsigende.. Men hun kan synge da.. Karakter 3.

Melodi 3: Tor & Bettan med All over the world. Har ikke disse vært med før? Refrenget er helt innafor. Dressen til Bettan litt uttafor. Hvor er Rune Larsen forresten? Jøss, der kom et helt kor og.. Huskbar sang men bør ikke vinne.. Karakter 8.

Melodi 4: Jenny Langlo med Next to you. Vant Idol 2011 og har ikke blitt sett siden…annet enn på lekebutikken for å kjøpe nytt puslespill. Min umiddelbare kommentar er Hæ? Juksetrommiser i bakgrunn som ikke holder takten.. Hvorfor har Jenny på seg ski-tightsen? Karakter 6

Melodi 5: Ira Konstantinidis med We dont worry. Dama med konsonantene har aldri opptrådd annet enn på revy hjemme og har ikke vært i Spektrum siden hun var på konsert som 11 åring. Og hun bør kanskje gå tilbake til å gå på konsert istedenfor å holde konsert. Surt og falskt.. Dårlige greier… å i å i å i åååå.. Karakter: 2.

Melodi 6: Contrazt med Heaven. Dænsebænd.. På MGP.. Allerede før et eneste ord er sunget er jeg nede på karakter 2.. Det skal godt gjøres å komme høyt da. Vi sett øss i bænd bussen og spelle hår hælj.. Og der startet de å synge, to strofer var nok og jeg går på dass. Karakter 1.

Melodi 7: Marie Klåpbakken med Ta meg tilbake. Synger på norsk. Det er å diskvalifisere seg selv. Da kan vi heller sende Mona Grudt stående og plystre. Marie har trenet mye benkpress kan vi se. Sangen er kjedelig men hun kan jo synge. Karakter 5.

Melodi 8: Staysman og Lazz med En godt stekt pizza. Skal også synge på norsk så diskvalifiserer egentlig seg selv de og. Dessverre er norge gærne nok til å la de vinne.. Fatman og Dazz.. Søk gjerne opp mitt innlegg med samme tittel som sangen. Sangen er igang og jeg kan ikke annet enn å si hahahahahahahahaaaaaa.. Karakter 10 bare pga underholdningsverdien

Melodi 9: Mørland og Debrah Scarlett med A monster like me. Duett.. Kjærlighetsballade.. Vet ikke hvem han er.. Hun er hun dærre bang-bang dama fra The Voice i fjor.. Sangen var fin nok sålenge det varte.. Burde ikke han sunget alene? Karakter 4

Melodi 10: Alexandra Joner med Cinderella. Mye rosa.. Heia heia heia.. Alexandra har glemt igjen langbuksa hjemme og går rundt i undikken.. Tilogmed det redder ikke denne sangen.. Dette er den nye sangen for norske sportsarenaer.. Heia heia heia… Karakter 4 (reddes fra 3 av undikken)

Melodi 11: Karin Park med Human Beings. Karin går jammen meg rundt på scenen i undikken hun og. Hadde ikke Nrk mer penger på budsjettet etter sang 9 så sang 10 og 11 måtte synge uten bukser…? Sorry Karin men dette var kjedelig.. Karakter 3

Jeg konkluderer årets MGP med at kjukken og dass like gjerne kan vinne for da har vi hvertfall det å se frem til når den internasjonale finalen kommer i mai engang.

Dette var dårlig.. Dårligere enn på lenge..

Jeg tar nå ut blodige vattdotter fra ørene og lar det norske folk stemme frem en vinner.

#mgp

4 kommentarer
    1. Jaggu, det har du glemt å legge inn i profilen din at du tar engasjement som Grand Prix reporter 😀 Og jaggu har du talent,, du er jo på lufta med referat før sendinga har tenkt å bli ferdig ,, leer.. herlig. 😀 Men en ting skal GP ha.. det samler folket hvert eneste år.. og uansett hva man syns om melodiene. Så står nasjonen bak den når den endelige finalen er 😀 Lykke til

    2. dedicat: haha… Jeg ler så jeg griner nesten av En godt stekt pizza sangen og kommer til å rulle på gulvet i krampelatter om det er den sangen som sendes Wien 🙂

    3. Jeg skippa like godt hele grand prix da sang nr to kom på, og fant en annen kanal å titte på. Ut fra det du skriver over her gikk jeg ikke glipp av så mye, så da slipper jeg å se reprisen…ler.
      Ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg