Jeg har syndet…!!!

Jeg har stått på ski…

Ja du leste riktig.. Jeg har stått på ski..i dag….og jeg skal stå på ski i morgen…og dagen etter… Vel, såfremt ikke skrotten kobler helt ut da når jeg lander etter det åttende 720 flip mac grab med hel skru og appelsinskrell i morgen.. Jeg begynte lett i dag da.. Noen turer før den første cork one’n satt på samme måte som den pleide gjøre i mine velmaktsdager da hoppene med heelturn og lambadagrabs var en helt naturlig del av skituter på fjellet.

Og når jeg sier jeg har stått på ski og skal stå på ski så mener jeg altså ikke at jeg tusler rundt her oppe på Beitostølen og tramper på alle langrennski jeg kan finne. Neida, det betyr faktisk at jeg kjører på mine slalomski m/tilbehør alt kjøpt i 1986 til en klassetur jeg da skulle på. Skidressen er også den samme…en blå-gul Helly Hansen fra 86.. Så på Beitostølen ser de faktisk nå en retrodress utføre flipgrabs og daffys ikke sett siden de oppfant snowboard..

Etter en god og lang dag i bakken var det godt å komme tilbake til leiligheten jeg har ordnet gjennom jobben de første 5 dagene av påsken, tusle inn døren sammen med to lykkelige gutter og se gleden i ansiktet på kona mi da hun ser hvor glade guttene er over å være på tur med oss og få prøve slalom.

Hva kan man så gjøre etter hjemkomst leilighet annet enn å sette opp et par stoler i solveggen..knekke opp et par duggfriske og nyte fjellet enda litt mer før det skal lages middag og roes ned for kvelden. Det er jo og i en sådan stund man lurer på hvor de fjæringene man hadde i knæra før har blitt av?.. Man lurer jo og på hvorfor alle hopp har blitt gigantisk store og hvor den bomullen som pleide være i landingsområdet har blitt av?..

Der er også sittende i solveggen man humrer litt over hvor skvær gærne enkelte langrennskiere egentlig er.. For når du er på tur nedover en slalombakke og så møter ei dame i fiskebeingange på vei opp du bare vet at noen har en skrue løl…

Vel, i morgen er en ny dag. Mål for dagen: En skal lære å bremse skikkelig. En skal lære å hoppe skikkelig. En skal prøve å ikke brekke noe.

#ski #skalom #påske #tur

2 kommentarer
    1. Her ser jeg du har rotet inn i sånne halvgamle minner og funnet fremt til nygamle ting 🙂 kjempebra,,men nå er jo jeg glad jeg aldri har stått på sånne ski.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg