Smaker all mus likt?

Ja gjør den det? Er det forskjellig smak på mus?

Og før nå alle dere menn der ute begynner å le og slå dere på låret samt tenker på sjømat osv. og alle damer sitter litt snurte og tenker “fy søren for et tema” så kan jeg berolige med følgende bilde…

Det gjelder selvfølgelig katter og kattemat, altså mus..skogsmus, spissmus, husmus etc.. Blir katter lei av en type mus? Sitter katten ute i skogen, sulten og i jaktmodus, årvåken og klar og ser en skogsmus trippe forbi og tenker ææææsj…nå har jeg spist det der 5 dager på rad…nå orker jeg ikke mer…nå har jeg lyst på husmus…eller rotte… ei svær skikkelig saftig rotte….

Det samme spørsmål gjelder vel og når det gjelder fugl.. Gjøk, Sissik, Trost og Stær… Fink og Due… Skjære og annet rask..

Har kattene en favoritt? Jakter de på en bestemt type fugl? Eller tar de det de får.. Eller er det sånn at katten sitter ute i skogen, i hekken, i epletreet, etc. og tenker : I dag vil jeg ikke ha den pinglete trosten…er jo bare nesten bein… Jeg vil ha meis, Kjøttmeis… En saftig litt rund og feit kjøttmeis… Får jeg ikke det så går jeg hjem og maser på matmor..

Det virker alltid.. Løpe på kjøkkenet bare hun leer på seg.. Klore litt på sofaen så hun er klar over at jeg er her… Sniffe litt overbærende på kattematen og tørrforet… Få hun til å forstå…

Jeg vil ha fisk.. Kokt fisk…

Jeg liker ikke sushi…

#mus #katt #fugl #fisk

6 kommentarer
    1. Ja, ordet “mus” betyr snart ikke mus (i den “gamle” betydningen av ordet) lenger ……. Jeg jobber som assistent i helsevesenet for tida. For en stund siden var jeg på kurs vedrørende rapportskriving. Kursleder kom med eksempler på hva vi IKKE fikk lov til å skrive i rapportene : “Bruker var sår i MUSA”. Det var visst et eksempel fra den brutale virkeligheten i rapportverdenen. Ellers har jeg observert at katta mi ikke liker spissmus. Hun bare dreper den og lar den ligge.

    2. eg dauer av latter av både ditt kåseri og karidansen sitt kurs…..hahahaha er det mulig….
      eg var på TOTO i kveld…ble skikkelig våt….fordi det plasket nedbusskortet svømte i lommen og eg hadde dam i vesken 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg