Prester, predikanter og menigheter: Skam dere!

Gang på gang leser vi om overgrepssaker der prester, predikanter og menigheter er innblandet. Gang på gang leser vi om barn som er sviktet på det groveste av de mennesker som de i utgangspunktet skulle være tryggest på i verden. Gang på gang leser vi så prester, predikanter og menigheters tåpelige forsøk på å bortforklare med ett eller annet svada- og tåkeprat kun overgått av politikere i forbindelse med valg.

Unnskyld meg altså prester, predikanter og menigheter, men hva faen feiler det dere? Hva er det som gjør at du som voksenperson velger å se en annen vei når et barn kommer og forteller deg om de mest grufulle ting en voksen kan gjøre mot et barn? Hva i huleste er det som får en predikant til å prøve å rettferdiggjøre dette og si at "det er da ikke vår oppgave å politianmelde"?

Jeg hadde tatt lang flygefart og skammet meg lukt inn i helvete om jeg hadde vært en del av prest, predikant og menighetsmiljøer som velger å beskytte sine egne istedenfor de forsvarsløse barna.

Jeg vet heldigvis at ikke alle prester, predikanter og menigheter driver på som dette. Men dere som gjør, som dere i Tysfjord, dere er avskum i mine øyne. Dere er de laveste former for uvesen som finnes.

Jeg håper dere blir avslørt og tatt absolutt alle sammen og stilt til spott og spe. Å sitte på sin høye religiøse hest og dømme andre mennesker for sin levemåte utad…og så samtidig tie om de mest grufulle ting gjort mot barn…

Skam!!

2 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg. Får vondt langt inn i sjelen. Stakkars små, som utsettes for slike grusomme handlinger… Slike skulle fått kuttet av utstyret sitt med en smørr kniv… Beklager men ingen kjære mor her….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg