Heliumsballonger – et forbud jeg faktisk er enig i

Hei politikere; Det er bare å følge på!

(foto:NRK)

Det er sjeldent jeg er veldig enig i forbud av alt mulig for å løse et problem, men det at mange byer nå innfører og har innført forbud mot salg av heliumsballonger på 17 mai (for det er jo stort sett bare da vi ser disse klasene med ballonger) synes jeg faktisk er helt innafor.

Problemet med disse ballongene er jo det at de aller fleste av de forsvinner opp i skyene og lander et eller annet sted som søppel. Det er jo også dessverre bevist at enkelte (mange?) av selgerne av disse ballongene rett og slett bare slipper hele klasen til værs da dagen er over…altså da de ikke får solgt flee av de.

Jeg hadde ikke hatt det minste imot at Ringerikes politikere, gjerne stortingspolitikerne også for den saks skyld, satt seg ned og bare klubbet gjennom et salgsforbud mot heliumsballonger. Så slapp vi all driten som går til himmels.

En bonus, vel kanskje den største bonusen, er jo at småbarnsforeldre vil slippe det %”#¤%¤#%¤# maset om å kjøpe en av disse ballongene til 100+ kroner som høyst sannsynlig forsvinner rett opp i skyene innen 15 minutter etter kjøp….før maset om å kjøpe en til begynner. Sjeldent har ordene “penga flyr” passet bedre enn på 17 mai når det gjelder disse ballongene.

Jeg personlig synes de folka som kjemper desperat mot andre flagg etc på 17 mai heller kan bruke kreftene sine på å få vekk disse ballongene. Figurene har nada med 17 mai å gjøre, de har ingen misjon annet enn å loppe folk for penger og er i tillegg et miljøproblem i etterkant av 17 mai.

Jeg stemmer for forbud av salg av disse ballongene.

…for et forbud altså..

DET er ikke ofte.

#17mai #ballonger #heliumsballonger #forbud

4 kommentarer
    1. Enig med deg i dette her 🙂 Jeg husker likevel da jeg fikk en slik ballong som lita, tviholdt på snora og fikk den med meg hjem – på rommet mitt hang den i taket til den datt ned, og da begynte jeg å grine 😉 he he. Da gikk den nok i søpla, og jeg spurte ikke om flere årene etter heller. De «levde» ikke evig. He he. Så det er en kortvarig – og forsøplende «lykke» som godt kunne erstattes med noe annet, eller bedre :-))

    2. Enig i dette. Husker jeg fikk en sånn balling en gang, men den ble faktisk med hjem til den døde. Unødvendig mye penger for det og at det havner et sted som søppel er veldig dumt. Bare en liten rettelse; den finnes som regel også når det er tivoli rundt om i landet og det er jo ganske ofte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg