49, litt dvask, litt rund, veldig blid: Veien mot 50 år

Du er ikke skikkelig mann før du veier 0,1 tonn sies det.

Det kan nok være tilfelle det når du er i 20-30 årene…men når du er i 40-årene og plutselig innser at neste bursdag er runding av 50..er det på tide og ta en gjennomgang av det man driver med og kanskje la kroppen få litt bedre arbeidsvilkår.

Det er jo ikke slik at jeg ikke trener. Jeg trener 2-3 ganger i uka på skøyter, men skal nok være den første til å innrømme at treningene er ikke like harde etc som de var i glansdagene da man kunne lempe inn en hel Peppes-pizza uten å se antydning til bulk på magen på grunn av all treningen. Sakte men sikkert har kosekiloene lagt seg på av godt mat og godt drikke. Jeg ville juge om jeg sa jeg ikke har merket det, men har vel egentlig ikke brydd meg.

Inntil nå….

1 januar 2020, altså i dag, faktisk akkurat nå i sted, gikk jeg på vekten for første gang på meget lenge. Jeg tror faktum er at jeg går frivillig til fastlege oftere enn jeg veier meg. Nåvel, jeg skred til verket og tenkte at “så gærent kan det vel ikke være”. Det var det vel sånn sett egentlig ikke, men siden den digitale skjermen viste 103,7 kilo, ja da får det være greit å gjøre noe.

Vi har lenge snakket om litt forandring på kosthold her.. og da mener jeg ikke å bytte ut Gilde- med Vidar-pølser, vanlig grandis med pepperonigrandis eller noe sånt, nei, jeg snakker om sunnere kosthold og levesett. Det tenker jeg og at kroppen min kan ha godt av.. så da kjører vi på fra nå. Vel, ikke akkurat nå da, for vi kjøpte pinnekjøtt på tilbud og har igjen noen duggiser i kjøleskapet som deles i dag.. men i morra… i morra..!

En liten kroppsgjennomgang er på sin plass:

Totalen sier altså 103,7 kilo.

Håret er like fyldig omtrent, dog ikke like svart all over. Det grå kommer mer og mer. Hårfestet har nok krøpet litt oppover så er egentlig litt overrasket over at ikke panna er forsøkt kjøpt opp som reklameplass.

Det begynner bli en stund siden dette innlegget: Yess ass, kroppen duger fortsatt!

Overkroppen har sægget ned til magan. Mye muskler som satt på skuldre og overarmer har krøpet stillferdig ned og lagt seg rundt nedre mageregion. Navelen ser ut som inngangen til ei grotte i ren Indiana Jones stil og hører man godt etter kommer det ekko fra alle lyder den fanger opp. Rompa står rett ut som den har gjort siden jeg begynte med skøyter og la på meg muskler. Vomma foran og rumpa bak står vel sånn ett i stil til hverandre. Nå skal det nok sies at mesteparten av bakdelen nå muligens er ryggmuskler som har falt ned og lagt seg som puter nedenfor korsryggen. Beina er nå forsåvidt greie sånn sett, bortsett fra at det høres ut som det sitter en dverg inni hvert kne og knuser wasa knekkebrød hver gang jeg bøyer beina. Dette og i tillegg være innehaver av overtråkksankler og skjelett-føtter gjør jo at jeg skjønner hvorfor ikke undikk-firmaer kontakter meg mht å være posterboy.

All in all ere ikke så halvgærent, men noen kilo ned hadde ikke vært noe smerte.

Så får vi se da.. kan kroppen fin-tunes..

Sommerkroppen 2020?

Fylle 50 kroppen i august 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg