5 ti-år med divisjonshockey får holde..

Da har faktisk dagen kommet; Det blir kun oldboys fra nå.

Divisjonsspill i 5 forskjellige ti-år er jeg faktisk ganske fornøyd med. Det skulle en viss selverkjennelse til, men til slutt er det bare å innse fakta; jeg har blitt gammal 🙂 hockey-gammal 🙂

Koronapausen fra mars 2020 til høsten 2021 var vel det som var tungen på vektskålen. Den jevne treningsmengden med 2-3 ganger på is pr uke som har vært standard siden elva randt oppover ble brått stoppet i mars 2020 og har egentlig ikke kommet skikkelig i gang for min del enda.. og da er det bare å la de yngre gutta ta seg av 6-div uten min innblanding. Nå får det være nok.

Trening med alle gutta slik vi gjør det her på Ringerike og oldboysspill skal selvsagt fortsette. Videre kamper får bli mot Norsemen og andre lag som måtte ha lyst på kamp mot Geriatriks på et vettugt klokkeslett i Schjongshallen eller et annet sted  (bare ta kontakt så ser vi hva vi får til).

Hva er det de sier på tv da… “dette har vært litt av en reise” 😉 Vel, det har det. Ufattelig mange gode minner fra divisjonsspill i 2, 3 og 4 div. En gjesteopptreden i 1-divisjon som 40-åring pluss da noen kamper i 6-div nå på slutten er alle gode minner.

Gjennom 5 ti-år har det blitt kamper mot mange forskjellige lag og ekstremt mange forskjellige typer av hockeyspillere. Jeg har hatt det morsomt med å spille mot alle. Høydepunkt i “karrieren” må nok være sesongene rundt 94 da et mer eller mindre rent Ringerike-lag nesten kvalet seg inn i 1-divisjon etter 14 matcher i 2 div før jul og så en 14 matchers kval-serie etter jul. Det samt å få oppleve 1-div spill på tampen av 2010-2011 sesongen sitter spikret.

Alle turene til Bergen, Trondheim og Stavanger opp igjennom årene tror jeg ikke skal beskrives så nøye 😉  Det er bare å si at Ringerike alltid har klart å ha det gøy på tur 🙂

 

1986 – høsten 1986 fikk jeg mine første spilleminutter som 16-åring

1986-1989 – ca 70 seriekamper.

1990 – 1999 -ca 240 seriekamper

2000 – 2009 – ca 200 seriekamper

2010 – 2019 – ca 70 seriekamper

2020 = siste sesong med 6 kamper

Totalt antall offisielle seriekamper på seniornivå ender da tett oppunder 600 et sted, fordelt på 28-29 sesonger.

Det eksagte tallet sammenlagt på kamper for Ringerike Ishockeyklubb er litt vanskelig å si, men med excel, husk og mimring, tror og mener jeg tallet er sånn cirka 886 (junior, senior, oldboys) fordelt på nå 43 sesonger som Ringerikespiller. Oldboystallet er nå oppe i 89… og vil være det eneste tallet som kommer til å plusses på i fremtiden.

 

Vi sees fortsatt i haller rundt omkring.. på og utenfor is 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg