Apokalypsen dag 4: Faen folkens, karantene er karantene

Du kan ikke velge om du vil være i karantene eller ikke

Det gikk som det måtte, nå sitter Tesla og SUV-folket, bubbles-in-the-glass-folket, pøøh-jeg-gjør-som-jeg-vil-folket, whoooheyyy-ekstra-påskeferie-folket fast på hyttene sine og ringer ned Røde Kors fordi de har blitt syke. De sitter på hyttene sine og vil ha hjelp, dette på tross av at de fikk innstendig beskjed om å ikke dra på hytta. Dette vil jo nå da føre til at et allerede overbelastet hjelpeapparat på et lite sted får nærmest et kollaps. Det var dette statsminister, helseminister og ordførere advarte mot og ikke ville ha.

En ting er nå det å ha hytte/fritidsbolig i samme kommunen.. noe annet er det om det nå skal valfarte syke folk ned fra fjellet som til alt overmål stopper innom butikker og bensinstasjoner på veien. Kanskje burde man samle alle syke i et område og kjøre corona-kolonne: Lang lang rekke, ikke lov å stoppe.

“Du er ung og frisk. Dette går fint. Det er bare gamle folk som dauer av dette”.. hørt det før?

Vel, de gamle folkene det snakkes om er noens mor og far, besteforeldre, tanter og onkler, naboer og gode venner. De er verdt like mye som alle oss andre, og det er nettopp de vi skal beskytte med forsiktigheten og dugnaden vi nå er inne i ved flere typer karantener. Karantener som i hovedsak er:

 

Karantene 1: 

Dette er den viktigste karantenen. Da er du påvist smittet og må være hjemme og inne. Du skal ikke ut og kunne smitte folk. Du skal være hjemme inntil du er frisk.

 

Karantene 2:

Dette er den karantenen man får når man kommer fra utlandet utenfor Norden. 14 dager hjemme. 14 dager uten å gå på butikken/andre steder der du kan smitte folk. Det samme gjelder om du har vært i kontakt med folk som senere har fått påvist viruset.

 

“Karantene 3”:

Dette er den tilstanden de fleste av oss befinner oss i. Vi er i en type karantene. Vi er friske/symptomfrie og kan fungere i dagliglivet. Vi kan gå på jobb og være til hjelp for andre. Men, vi skal ikke dra på hytta, gå på fest, etc etc. Vi skal følge alle de rådene som gis for å være utenfor smitte-avstand. Du skal ikke arrangere bursdager, familieselskaper etc. I “karantene 3” er det faktisk påkrevd at du bruker hue. Dagen nyheter fra fjellet viser jo at en masse folk ikke har gjort det. Kanskje de nå skjønner poenget.

 

Du kan ikke velge om du vil være i karantene eller ikke. Følg reglene.

 

Så;

 

Norges befolkning – Lavmål :  0-4

Det går jo ikke an å komme utenom hyttefolket som trosset alle beskjeder og dro til fjells. Ekstra påskeferie, juuuhuuuu… uten tanke på at man kunne være smittet uten å vite det og dermed har overført det til absolutt alle man har påtruffet fra bilen ble startet i Oslo til man svingte inn på parkeringen på hytta.

Og som bevis på at det er litt trøbbel i tårnet hos mange:

Her er det jo selvsagt ingen hjemme. IKKE gå på Kvinneguiden eller andre fortreffelige steder der åndsamøber som denne sitter og øser ut visdom.

 

Les : Apokalypsen dag 1

Les : Apokalypsen dag 2

Les : Apokalypsen dag 3

Les : Det er nå oljepengene skal brukes.  Denne handler rett og slett om at vi som innbyggere av Norge nå bør bare kreve at Regjering og Storting bruker gullkortet og sørger for at Norge går rundt gjennom dette samt at folk opprettholder livene sine og ikke går i ruin.

 

Alle tekster jeg skriver er frie til å dele og benytte seg av.

Snap: Jimbo-33

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Enig med deg. Godt sagt, men stusser litt over at hytta skal være et problem. Jeg setter meg i bilen og kjører til hyttedøra. Føler jeg meg tufs, reiser jeg hjem. Ikke smitter jeg noen og ikke blir jeg smittet.
      Har jeg karantene hjemme omgås jeg familien, og de kan bevege seg fritt??
      Men vi får gjøre som vi får beskjed om🙂

      1. Det er vel bevist nå at ganske mange ikke drar hjem når de føler seg tufs/pjusk.. men bare tenker “forkjøla, dette går fint”.. og så blir de dårlige og belaster kommunen der hytta ligger.. som kanskje ikke er dimensjonert for 4-gangeren av sjuke folk

    2. Regjeringen vil at alle nordmenn skal reise til byene og bli smittet. Jeg mener regjeringen består av mentalt underutviklede kjeltringer. Så hva de sier, betyr ingenting. De kunne enkelt ha stengt Norge for 5 uker siden. Det gjorde de ikke, faktisk så gjorde de ingenting. Og nå må vi betale for deres udugelighet.Jeg tror nok jeg beholder retten til å oppholde meg på min egen eindom. Hvis de vil sende heimevernet etter meg så får de gjøre det. Jeg har opplevd mye verre ting. Og det finnes ingen sjanse i helvete for at jeg reiser til byen midt i den verste pandemien vi har sett på 50 år. Folk prøver å få dette til å høres ut som en dugnad. Dette er ikke en dugnad. Dette handler om å overleve. Hvis dere vil ofre dere selv for å være snille mot naboen, så gjør det. Men våg faan ikke å dra meg inn i deres galskap. Jeg er ikke dum nok til å ta livet av meg for å være med på en `dugnad`.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg