Apropos dette med korona-penger til ishockeyen..

Dvs, egentlig apropos korona-penger til kultur:

Dette er hva regjeringen har kommet ut med;

Samlet : 900 mill. Kultur 300 mill. Idrett 600 mill.

 

En viss andel av 600 millioner kommer selvsagt norsk ishockey til gode. Hvor mye vet jeg ikke, det er det vel kun de som har fått “sjekken” som vet, men noe blir det nok.

Det som er litt underlig når man leser i kommentarfelt på for eksempel Facebook er diskusjonen rundt fordelingen av pengene. Det er i diskusjonen hvert fall jeg har sett mer eller mindre utelukkende snakk om Get-klubbene og kompensering for tapt sluttspill.

Det er veldig lite snakk om de 2+2 lagene som kunne tjent noen ekstra kroner på kval-spill opp/ned Get/1-div.. ei heller noe særlig snakk om de klubbene som ikke får inntekter for kval-spill opp/ned 1-div/2-div.

Det er heller ingen, (igjen, som jeg har sett), som nevner de klubbene som taper penger på NIHF-arrangement som på grunn av korona ikke ble tillatt å gjennomføre:

NM-sluttspill for kvinner

Forbundscuper

U21 sluttspillet

for å nevne noe.

 

Jeg skjønner at denne støtten ikke blir lett å finne noen fordelingsnøkkel på. Men at denne støtten utelukkende skal handle om topp-8 Get-lag håper jeg ikke er tilfelle.

Det er et utall av klubber som har tapt inntekter på at serien måtte slutte brått.

Jeg og skjønner at det blir tullete å innmelde tap på forventet solgt 14 kopper kaffe i match Ringerike2-Skien2 men at mange flere klubber enn sluttspillslagene i Get bør få litt av kaka er jeg rimelig klar i oppfatningen på.

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

4 kommentarer
    1. Du har så klart rett Jim, og det er ett samlet hockey-Norge som sendte inn tallene på ett forventet tap på 30 mill for mars måned. Og jeg regner med at NIHF finner en rettferdig løsning for alle impliserte klubber på elite og bredde nivå.

    2. Det som ble sakt var at de skulle yte hjelp til firmaer/lag/klubber som drev sundt. Da ryker vel ett par tre av GET laga utenom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg