Bad timing på presentasjon signeringer?

Eller er det bare slik det må bli?

Det skal være rimelig mørkt på loftet om man ikke har fått med seg A – koronakrisen, B – klubbenes økonomiske problemer, C – permitteringer av spillere og apparat, og D – at klubbene samtidig har begynt signere for neste sesong.

Altså.. jeg er ikke økonom, ikke er jeg i noe klubbstyre, jeg har faktisk ikke noe annet “verv” nå enn å organisere litt rundt oldboys/6-div/kokkos-gruppen i Ringerike Ishockeyklubb, så veldig inne i klubbregnskaper og økonomiske liv er jeg ikke, men tilogmed jeg synes det kanskje er en litt smule snodig timing på noen klubbers offentliggjøring av ny-signeringer

Joda, jeg skjønner at man må tenke neste sesong.

Joda, jeg skjønner at for å lokke sponsorer må man ha noen navn å daske i bordet med.

Joda, jeg skjønner at laget må være klart tidligst mulig med tanke på oppkjøring.

Men, så er det dette med signaleffekten.

Uten sammenligning forøvrig; Det å se en hotelleier sutre i media etter korona-krisehjelp i ene øyeblikket for så å dra ut 300 mill i utbytte rett etterpå.. det blir for dumt. Sikkert lovlig, men signaleffekten er rævva.

 

Alle Get-klubbene er vel nå i samme båt med permitterte spillere og trenere? (rett meg gjerne her). Noen av klubbene har vel også signalisert at “nå blir det tunge tider”. Storhamar har vel gått lengst her og rett og slett innrømmet at dette kan gå til helvete faktisk.

Er det ikke da litt underlig å signere spillere man vet koster penger? Hva slags signal gir det til de som skal fordele “kultur-kronene”?  Som for eksempel: “Se her da, Storhamar har søkt om **beløp** i støtte for tapte inntekter, og så har de samtidig signert Erik de la Rose.. “. Det samme gjelder jo for alle Get-lag som søker om støtte nå og samtidig presenterer spillere. Ja, må nok gjøres, men timingen… timingen….

Det er nesten så man skulle tro at noen vet noe om krisepakkens størrelse og fordeling som andre ikke vet. I motsatt fall virker det som støtte nærmest blir forskuttert, man lukker øynene, igjen, og lar det stå til.

Som en sa på en annen SoMe plattform når jeg luftet tanker rund korona-støtten: Hva om et vanlig selskap hadde begynt å ansette nye folk mens mer eller midre 100% av de fast ansatte gikk permittert. Det hadde jo ikke gått, det ville blitt bråk av det. Hva gjør for eksempel klubbene med de ny-signerte nå, går de rett i permittering? inn med full lønn?

Jeg er nok bare en enkel sjel fra landet.. bosatt en grei time fra Oslo. Det er litt tungt for sånne som meg å forstå dette tydeligvis.. Her har vi nemlig levd ganske greit etter “først penger, så pølse” prinsippet. Ringerike Panthers har ansatte i permittering de og, det er sånn det er i disse tider. Lagbygging jobbes garantert med, men hadde man presentert spillere nå man vet ville kostet tror jeg leder hadde fått kokkos så krøllene ikke gikk ned før fellesferien.

 

 

Les: Apropos det med korona-penger til idretten

Les: Hvem er det som egentlig fortjener være i Get?

Les: Påsken det ikke blir noe av: 2020

Litt hytte-humor passer vel nå : Partnerbytte på hyttetur

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

2 kommentarer
    1. «Forstår folk som lurer

      de la Rose-signeringen blir gjort mens spillere og alle ansatte i klubben er permittert. Han forstår at det kan se rart ut, men forklarer samtidig hvordan det lar seg gjøre:

      – Kontrakten gjelder ikke fra nå. Han er ikke Storhamar-spiller fra i dag. Vi har et mål om at sesongen skal starte når den er ment å starte, og at vi skal ha et lag på plass til det. Det jobbes fortløpende med å sikre at vi har et lag for neste sesong. For oss så ligger det et tak på budsjettet som vi mener denne signeringen helt klart er innenfor.

      Balke forteller at spilleren og hans familie ønsket seg tilbake til Hamar, og at det også spilte inn.«

      1. Alle forklaringer på disse signeringene som skjer er jo greie nok de.. det er uansett i det minste “et uheldig tidspunkt” å offentliggjøre synes jeg (og flere).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg