Det ække akkurat Hovland klasse som presteres

Hva annet kan man vente når man ikke har råd til annet enn baller som går skakt samt blir blenda av de hvite golfskoa til Nordvik’n

Arkivbilde fra tidligere runde

Runden i dag, som på tirsdag da jeg runda 50, var en jubileumsrunde siden rekkekompis på oldboyshockeyen, Ulrich «skravla» Falkeid, rundet de magiske 50. Det skulle vel vise seg at det var sola og ikke spillet som varmet mest denne dagen.

Hull 1:

Greit utslag, ligger rett utenfor fairway. 9-jern inn på kaka og to-putter til par. Helt grei start på en runde på Tyrifjord.

Hull 2:

Har man en grei start på Tyrifjord pleier det å straffe seg. Ingen unntak denne gang heller og vips så står man oppe i skråningen borte ved buska på høyre side og leter etter ballen sin pga en møkka-drive. Finner 4 andre baller men ikke min og dermed dropp (rødt område). Ender hullet på 6 slag, så ingen katastrofe, men kunne gjerne unnvært dritt-utslaget.

Hull 3:

Back to business. Utslag lang venstre ganske innafor. 9-jern igjen rett på kaka og 2-puttings til par.

Hull 4:

Gode hull straffer seg… Utslag og provisorisk begge ut høyre borti der de har hugget, derr vet, på motsatt side av den svære buska. Finner ikke første så må kække andreball inn på gress. Kanon-wood herfra og ligger an til innspill nede på sletta etter å ha slått totalt 5 til nå. Slag 6 blir en flyer, så om noen finner en ball med JG på på Tyristrand-siden av fjorden så er den min. Dropp og slag 8 på kaka. Setter ikke putt og må notere par +5 dvs 10 på dette hullet.

Hull 5:

De siste rundene har jeg slått alt som er ab golfballer i vannet her…så ikke rart jeg skjelver mer i beina enn Pondus da han skal ta straffe når jeg stiller meg opp. Men skulleduhasett, i dag legger ballen seg midt på green etter et meget stødig slag med 9-jern nok en gang. Det endte i par.

Hull 6:

Kongedrive. Ligger med ca 100 meter inn opp bakken. Her stod jeg og tenkte; Jøss, ingen sleiver pga par forrige hull…og så slo jeg. Rett inn i buskene høyre side av green. Slo en provisorisk på green (alltid lett å slå andreball), men kunne plukke den siden jeg fant første og måtte kække den ut av buske og steinura. Det er derfor jeg har gamle-pitchen i bagen. Med mye om og men endte det på en 7 her.

Hull 7:

Prøvde meg på tigerline her..men gikk for mye venstre og måtte opp i skauen på venstre for å lempe kula innpå igjen. Slag 3 inn på green, 2 putter og bogey som resultat. Ganske fornøyd med meg selv og «save» av score. Det burde jeg jo selvsagt ikke vært.

Hull 8:

2 stk OB høyre og 8 notert. Balle!

Hull 9:

Utslag lander i fairwaybunker. Ligger bra til så 5-jern videre. Slag 3 ender pin-high venstre. Pitch og 2-putt gir bogey på hullet.

Runding:

Her vartet Ulla opp med en duggfrisk boks med øl til oss gitt. Ere bursdag så ere bursdag.

 

Hull 10:

Det ble pitch her i dag siden utslag var flyttet litt. I motsetning til jubilanten som brukte en 3-4 slag bort de 116 meterne bare pga å ha luktet på øllen så landet jeg ballen på kaka og 2-puttet til par

Hull 11:

Strålende utslag til tross for par på forrige hull. Slag 2 la seg på flata oppe ved green. Pitch inn på green men dessverre 3-putt og bogey på hullet.

Hull 12:

Utslag med wood legger seg 160 meter fra pinnen litt ut høyre bak bunker. 6-jern tenker jeg og gir gass. Slaget føltes bra, ballbane var bra, været var flott og da vi kom frem til green lå ballen 30cm fra hullet. Tap-in birdie.

Hull 13:

Par tre hull. Det gikk som det måtte gå. Lander 30 meter til høyre for green. Slag 2 kort av green for jeg vil ikke opp i orme/snoke/guffen området bak green (venstre green fra utslaget). Pitch innpå og 2-putt til 5.

Hull 14:

Drive… selv om jeg egentlig ikke skal det.. ligger på sti ved utslag 13 (selvsagt) og kåler meg opp til green og en dobbel til slutt.

Hull 15:

Drar frem driveren igjen. 2 baller i OB. Takkskarruha, og 9 notert på dette hullet.

Hull 16:

Utslag ut høyre. Ligger i rough nedenfor utslag hull 12. Liten dask på ballen ut på fairway. Innspill lander i bunker. Bunkerslag lander i gress.,Pitch lander på green. 2-putt og 7…

Hull 17:

What do you know… frem med driver igjen. Vil ha den til å gå rett. Det gjorde den ikke nå heller. Fant ball rett nede ved en stamme. Fikk delja til den frem på gress og satte innspill på green. 3-putt.. TRE-putt ga dobbel.

Hull 18:

Under over alle under. Jeg dro ikke frem driver. Rolig 7-jern ned på sletta (selv om det ble litt kækk over slaget) ga mulighet for greit innspill. Slag 2 landet på kaka… men igjen,  tre-putt og bogey istedenfor par.

 

Runden endte på +8 ift hcp..som får være greit nok når du må makse ut flere hull og være mer i skauen enn Lars Monsen var til tider…

Neste gang skal jeg ikke bruke driver så mye..

 

Trur eg 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg