Dømmingen Vålerenga – Frisk Asker

Det kom en status på Facebook om en av dommerne i denne kampen.

Jeg ble nysgjerrig så i kveld har jeg sett gjennom alle utvisningssituasjoner for å se en gang til.

Mye av kampen så jeg jo i pauser og etter Oilers – Ringerike.

 

T. Olsen, slashing, klar

Wasenden, hooking, klar

Røymark, slashing, klar, treffer hanske

Lindstrøm, tripping, feil. Røymark mister skjæret.

W.Olsen, tripping, tv viste ikke, kommentator mente ettersleng

Vaaler, albue, ser ut som albue men litt vanskelig å se på tv-bilde

Powerbreak: dommer snakker med Roy (så var ikke bare koseprat borte ved VIF-boksen som det også ble skrevet noe om)

Eriksson, tripping, krystall-klar

Gustafsson, høy kølle, soleklar

Pedersen, albue, så mer ut som høy kølle/hender opp i ansikt enn albue, litt uklart på tv-bilde

Bye, klar utvisning for høy kølle, 5 min noe strengt kanskje? Tv-bilder viser ikke godt nok, men dommer var ganske tydelig på noe helt fra slaget skjedde, så mulig bekreftet bare reprisen det han mente fra start.

Auk, tripping, (straffe) klar slik alle dommere dømmer på slike situasjoner

Andersen, høy kølle, soleklar

Christiansen, krysstakling, tar igjen, klar

 

Det var alle utvisningene i kampen. Supportere, fra begge lag, mener sikkert at det skulle vært mye mer utvisninger etc.. Sånn er det alltid.

Jeg klarer ikke helt å se hva dommerne skal sages til de grader for i denne kampen. Det var sogar kommentert at det var «helt mørkt». Hvorfor var det helt mørkt?

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Regner med det var min status som gjorde at du lagde dette bligginnlegget, og min frustrasjon var mer det man ikke tok mer enn det de tok!

      Sa aldri at det var “mørkt”, bare at han kunne hente brillene sine hos specsavers!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg