Engesveen – Bourque situasjonen…

I kampen mellom Stavanger Oilers og Lillehammer skjer en situasjon på tiden 13:47 i første periode.

Her kommer en beskrivelse av situasjonen sett fra mitt tv-bilde synspunkt

 

-Engesveen og Bourque havner i en duell i rundvant

-Bourque er helt opp i ryggen på Engesveen

-vi ser Engesveen bevisst slå bakover med albuen og treffer Bourque i ansikt/visir

-vi ser Bourque bevisst rive Engesveen ned i isen.

Spillet og tv-bildene flytter seg så vekk fra situasjonen slik at man ikke ser mer hva som skjer med mindre man er på isen eller sitter godt plassert i hall.

 

På boxscore kan man så lese følgende:

 

-Bourque får 5+20 for fighting

-Engesveen får 2 min for albuetakling (denne ser vi jo)

-Engesveen får 5 min for roughing

 

Dette betyr at dommer (e) her har sett noe vi som tv-seere ikke har sett, rett og slett pga kameraflytting. En av HD stod veldig nære situasjonen og fikk nok med seg hva som skjedde i situasjonen etter at vi som seere ikke fikk se mer.

Fakta er jo:

Bourque får ikke 5+20 for fighting for den nedrivingen.

Engesveen får heller ikke en ren 5 min for roughing pga albuetaklingen

 

Det ble sagt på X (twitter) at Bourque slo flere slag etter nedriving av Engesveen. Det ville isåfall forklare hans 5+20 for fighting, og da en eventuell karantene hvis dette er rapportert inn (som jeg vil tro det har blitt).

Det er ingenting enda som kan forklare hva Engesveen fikk 5 min for roughing for. Det kommer nok frem etter hvert.

Engesveen spilte vel heller ikke mer av denne matchen, noe han kunne gjort.. så noe ble definitivt gjort der nede i rundvantet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg