Er det helt slutt på det med å vise hensyn?

Tenker alle bare på seg selv?

Nå skulle man kanskje tro at jeg skulle komme med en relativ lang tirade om hvor komplett håpløse jeg synes alle de som har valfartet på harryhandel nå som grensa ble åpnet er. Det skal jeg ikke, jeg tror smittetallene kommer til å snakke for seg selv. Jeg skal heller ikke skrive om hvordan mange heiet på flyene for å komme seg hjem før midnatt natt til lørdag for å slippe karantene, det som skjedde der var rett og slett bare patetisk.

Jeg skal derimot ta opp noe jeg synes bare blir verre og verre i Norge, nemlig folkeskikk og god gammeldags hverdagshensyn.

Dette er jo så lett, men tydeligvis så vanskelig for noen.

Hva foregår i hodet på de som begynner med gressklipping klokka 08 på morgenen? Eller klokka 21 på kvelden?

Det samme gjelder sånn sett alt som bråker.

Hva er det en som bor i et boligfelt tenker på når motorsaga startes en fredagskveld i 21-tiden for å kappe ved? Kantklipping? Hekkeklipping?

Det er jo noen regler på dette selvsagt, men hva med å tenke og vise hensyn istedenfor å stå på sitt og gå utelukkende etter nå-må-det-være-stille-etter-23 regel?

Det er nå engang slik at veldig mange har en dagjobb og dermed må gjøre oppussing/hagearbeid på ettermiddag/kveld og/eller i helger. Men, det er forskjell på å barbere seg og å kappe av hodet. Det er helt greit å få unna motorisert utejobbing mens de minste barna er våkne. Da kan også foreldrene til disse små få litt ro..og slippe måtte stenge seg inne på kvelden fordi det jobbes konstant med klippere/sager/etc.

At barn leker og andre har fest på terrassen er nå en ting.. men alt dette andre… der kan vi alle tenke oss om en gang til.

Dette handler ikke om å bli krenket eller noe slikt… det handler kun om å vise hensyn. Tenke seg om en gang til før man fyrer igang saga/klipperen utpå kvelden.
Det er godt å kunne sitte ute på terrassen/balkongen/plattingen på de sommerkveldene man får og faktisk kunne høre hva de andre sier.

 

 

 

1 kommentar
    1. Og nettopp derfor bor jeg godt utpå landet. Her bråker vi litt, klipper plenen klokka 21 om det passer seg, men prøver nå stort sett å vise litt hensyn til naboene, men vi er nokså like alle sammen her. Ingen småbarn som kan våkne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg