Fjordkraftligaens julemeny :)

Tabellen før alle lagenes 2 kamper i julen:

Spartas spillere og ledere kunne altså mumse ribbe, pinnekjøtt, torsk eller til og med grandis på julaften med visshet om at de ligger på topp av Fjordkraftligaen. Sparta som klubb bød vel i år også igjen på julemiddag i Amfi til et visst antall mennesker.. suverent opplegg!

Sparta og Grüner har en hengekamp, men bortsett fra det så har alle lag 18 kamper igjen av årets grunnserie. Det skiller pr i dag 6 poeng fra plass 1 til plass 6. Lillehammer ligger alene 10 bak sjette og 21 foran åttende. Manglerud Star fortsatt på plass 8 med 19 poeng…men nå kun 2 poeng foran Ringerike. Grüner sist, 10 poeng bak Ringerike igjen.

Nyheten om at Lillehammer ikke kunne utbetale desemberlønn før jul ble av noen sagt var en skandale. Vel, uheldig er det jo hvis det pleier å gjøres, men i dagens Lillehammer-situasjon er det jo ikke noen bombe at de måtte holde seg til normal lønnsutbetaling som er 30 i hver måned. Lillehammer har klart å samle 2 mill av de 3,5-ish de trenger for å oppfylle kravet innen 31.12.22. Det er vel heller ingen bombe om en lokal aktør i form av feks bank kommer inn og gir nyttårsgave til klubben slik at de kan presentere et regnskap som holder vann ift handlingsplanen. Skulle spillerne ikke få lønn den 30.. vel da kan vi begynne snakke skandale.

Manglerud Star har som jeg har sagt før ikke gjort noe ulovlig i det å kvitte seg med importene sine. Det de har gjort er ikke slik det skal gjøres i toppidrett, men ulovlig er det ikke. Jeg synes situasjonen forverrer seg om det stemmer at de også er heftig i minus (-1,8) og i tillegg begynner snakke hente importer. Bare for å gjøre de klart: Dette hadde jeg også ment om det var noen av de andre klubbene.. inklusive Ringerike.

 

 

Kampene i julen:

 

Onsdag 28 desember:

Storhamar – Stjernen

Ringerike – Stavanger

Sparta – Lillehammer

Manglerud Star – Grüner

Vålerenga – Frisk Asker

Jeg tipper de aller fleste her tipper: H, B, H, H, H

Jeg vet ikke om Kindl og Booth er spilleklare. Gendron tror jeg er friskmeldt. Med det har vel Storhamar 8 utlendinger og må da benke et par om alle er spilleklare. Stjernen hadde mange ute og i tillegg har nå Heier reist. Stavanger er vel fortsatt eneste laget i toppen Ringerike ikke har klart ta poeng fra (mener jeg å huske), så kanskje er det på tide nå. Sparta i dytten hjemme mot et Lillehammer som hvert fall kommer i ordnet transport.. det presiserte Lillehammer i en pressemelding. Denne kan gå begge veier.. litt avhengig av mentalitet hos Lillehammer. Manglerud-Grüner kan ende “hur som helst”.. men får Grüner det til å stemme så vinner de mot det svekkede Manglerud-laget. MS byr på grilling etc før match.. deilig med pause fra ribbefettet, så møt opp. Rundens klassiker er Vålerenga – Frisk Asker. Det ser ut til at nye Jordal fylles til randen. La oss håpe det, og at kiosker etc er forberedt på full hall. Kjipt å gå tom for pølse i første pause.

 

Fredag 30 desember:

Stavanger – Sparta

Stjernen – Vålerenga

Frisk Asker – Manglerud Star

Grüner – Ringerike

Lillehammer – Storhamar

Jeg tipper de aller fleste her tipper: H, B, H, B, B

Stormatch i Stavanger i en det som ser ut til å bli full DNB Arena. Topp-oppgjør jeg tror det kommer til å smelle skikkelig i. Jeg tror det også blir veldig bra med folk i Stjernenhallen til oppgjøret mot Vålerenga (synes jeg leste noe om kun 150 sitteplasser igjen). Dette er også en kamp det forventes mye av fra min side. Jeg følger alltid Stjernen-tv på Facebook før kamp og i pauser for å lære hvordan ting kan gjøres for å utvikle hockey på Ringerike enda mer.. det kommer jeg til å gjøre denne matchen og. Over 3000 billetter er hentet ut til gratiskamp i Varner Arena når Manglerud kommer på besøk skriver Frisk Asker på sine Facebook-sider. Det betyr full hall det også… hvis alle som har hentet ut billett faktisk kommer. Kamp nummer 2 mellom Grüner og Ringerike på kort tid. Ringerike vant den forrige hjemme. For disse lagene avhenger alt av flyt. Dette er noen egne spesielle oppgjør. Mjøs-derby på Lillehammer for mer eller mindre fullsatt Eidsiva. “kun 21 sitteplasser ledig, men flere ledig å felt G” skriver Lillehammer på sine Facebook-sider. Fyll hallen folkens, de siste 1,5 millene tjenes nok ikke av det, men kampen fortjener full hall.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg