Forslag til regelverk rundt filming

Filming er et hett tema om dagen, med rette, for hver eneste gang det skjer så bør det snakkes så mye om det at spiller som har gjort det + lagkameratene blir flaue.

TV2 Hockeyprat podcasten ga meg æren for et veldig godt forslag rundt dette.. som jeg tror stammet litt fra mitt tidligere innlegg + mesteparten fra en kommentar på innlegget. Så æren til den som æren fortjener. TV2 gutta drodlet litt selv også.

Det gjorde at jeg tenkte litt og hadde lyst å komme med et skriftlig rett på bordet forslag for å bli kvitt dritten.. ta det ved roten som Daniel Vassbund så bra sa i oven-nenvnte podcast.

 

Forslag:

Filming gir 2 minutter (+video)

Dommerne ser på situasjon etter kamp og enten opprettholder sin vurdering, og dermed inntreffer 1 kamps karantene, eller de “vasker ut” fordi de mener den ikke var klar nok/ikke riktig vurdert.

Ved en eventuell neste gang for samme spiller økes karantene til 2 kamper.

(tas du for filming 2 ganger i samme match, så starter man på 2 kamper)

Slik fortsetter stigen.

 

Jeg tror dette, etter å ha tenkt litt mer på saken, er eneste måten å få filming vekk på. Bøter basert på lønn har ikke noe for seg.. for da kan, flåsete sagt, amatørgutta forsøke filme på motstander utvisning hver kamp. De tjener jo ikke penger.

Jeg tror ikke det er riktig å dra inn andre enn dommerne, og går derfor vekk fra mitt tidligere innspill om mer aktivt Disu på dette. Det er dommerne som dømte situasjonen som må ta for seg den situasjonen mens den enda er fersk.

Værsågod, send inn til forbund på neste ting, eller hvor det nå enn må sendes for å bli tatt i bruk.

 

Når så det forslaget ligger på bordet. I mitt tidligere innlegg skrev jeg:

 

Filming i hockey, få det bort!

Det må angripes fra flere hold.

Klubb og trener må si høyt og tydelig fra, til eget lag, når det skjer at dette vil vi ikke ha.

Medspillere må si høyt og tydelig ifra at dette vil vi ikke ha noe av. Selvjustis må inn.

Supportere må si høyt og tydelig ifra til egne spillere at dette aksepterer vi ikke. Supporterne må ta for seg eget lag i stedet for å sitte på sosiale medier og slenge dritt om andre sine lag og spillere.

Dommere må kjøre hardere på den linja de har lov til. «Høy kølle, joda, men du ble ikke skutt»… 2 min til hver. Dette vil vi ikke ha».

 

Dette mener jeg fortsatt er kjempeviktig. Dette er viktig helt ned til de minste som har lov å takle. Ishockey er og skal være en ærlig sport. Ikke noe filmefjas.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg