Frisk-målet mot Gruner.. Hvilken regel?

Frisk Asker slo Gruner 6-3 i Askerhallen i går. Ikke et oppsiktsvekkende resultat gitt hvordan sesongen har gått så langt for begge lag, men for oss som liker å skjønne reglene var det en stk situasjon som skjedde som pirrer regel-forståelses-genet.

Etter ca 8 min i andre periode har Vold puck på høyre side, finner Gustafsson foran mål. Gustafsson er i bevegelse høyre mot venstre foran Papillon, noe som gjør at Papillon må foreta hurtig sideforskyvning. I det Papillon følger pass til Gustafsson mot sin høyre må han kjapt sideforskyve andre vei da Gustafsson tar imot, legger over på backhand og legger puck på mål.

På Frisk Asker sin side står det i referat at puck var inne før bur ut av stilling. Det klarer ikke jeg å se. Det tror jeg ikke noen klarer når man ser på bildene.

Det må da være benyttet en annen regel her som jeg ikke finner nå.

Her er Papillon på vei over til venstre, følger passet fra Wold.

Her er han helt over, stopper i stang (som vel mange målvakter gjør, og skjønner han må skyve andre vei for å følge Gustafsson (kølle/puck nedre del bildet) Jeg synes det ser ut som stang slipper festet sitt allerede her.

Stang ga etter. Papillon får ikke skyv og må bare strekke seg. Gustafsson har akkurat sluppet puck mot mål. Som man kan se så har aldri puck vært inne før mål gikk ut av stilling.

Her kan du skimte puck på utsiden av mål, inntil stang.

Siste bildet.

Så er spørsmålet : Hvorfor ble det mål?

Dømmer man her at Papillon gjør det med vilje? og derfor har hjemmel for teknisk mål? Jeg vet ikke, det er noen spesielle regler rundt dette.
«Det hadde blitt mål hvis ikke….» holder ikke som forklaring.. Jeg vil gjerne vite regelen 🙂

Ps..

Jeg syntes det så ut som Askerhallen ikke har mål med flex-pegs?

 

Edit: Her er regel:

Da var det oppklart 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg