Fullvaksinert, og var aldri i tvil!

I går fikk jeg min dose nr 2 og er derfor ferdig vaksinert mot covid-19.

Jeg fikk dose 1 i slutten av juni og dose 2 i går.. dvs ca 6 uker mellom. Jeg har aldri vært i tvil om at vaksinen skulle tas.
Jeg vil nemlig ikke, om jeg skulle være uheldig å bli smittet, risikere å bli alvorlig sjuk eller enda verre, dau!

For det er nemlig slik at selv om du er vaksinert så kan du bli smittet. Selv om du er vaksinert så kan du smitte videre. Vaksinen hjelper mot sykdom som kommer med/av viruset. Det er aldri noen som har sagt at vaksinen er en kur. Den er et hjelpemiddel.

Jeg tar vaksinen i god tro, slik alle de som har tatt vaksiner mot polio, tuberkulose, meslinger etc har gjort før oss ( noe av dette påvises altså igjen i verden pga anti-vaxere som gjør at tidligere utryddet sykdom sniker seg inn igjen i samfunn).

Jeg leser om folk som ligger for døden og ber tynt om vaksine, folk som inntil de ble syke var store motstandere av vaksine.

Jeg lurer på hva de samme folkene i Norge, i nærmiljøet, som i dag kaller alle som tar vaksine for hengehuer, sauer, diltere, etc selv sier om de plutselig ligger dødssjuke på sykehus?

Jeg vet jeg nå har bidratt. Jeg vet jeg er med på å bidra til at samfunnet skal kunne åpne mer og mer etter som flere og flere er vaksinert og derfor ikke blir så syke.

Vi må nok komme dit en dag der de slipper opp alle tiltak og ber folk ta ansvar mht smitte og være hjemme når de har symptomer etc.

Jeg er møkk lei google-eksperter som i ethvert kommentarfelt øser ut av sin «kompetanse» om covid og covidvaksine. Jeg er møkk lei de som, på tross av da kvalifiserte mennesker på temaet tar seg tid til å svare opp i kommentarfelt, bare avfeier dette med egen google-kompetanse samt henvisninger til tekster fra antivaxere og andre med sin egen agenda mot regjering og verden.
Jeg er også møkk lei argumentasjonen om at covid er et komplott mot menneskeheten. Hva i all verden skal man oppnå med et slikt komplott?

Vi må våkne opp sier konspifolket.

Nå våkner fler og fler sier konspifolket.

Jeg gleder meg til å si «hva var det vi sa» sier konspifolket…

Jeg lurer på hva de kommer til å si når det motsatte skjer..

En ting forundrer meg fortsatt da.. Hver eneste gang konspifolket snakker om hvor lav dødelighet det er på covid…og at det bare er de gamle og/eller de med underliggende sykdommer som dør. Klarer de ikke huske at det var nettopp derfor vi gikk i lockdown…for å hindre at de skulle bli smittet?

Og… Hvis covid var et komplott mot menneskeheten som regjering/politikere/finans etc er med på.. Hvorfor alle tiltak? Kunne de ikke da bare sagt at «hm..dette må vi bare komme oss gjennom.. survival of the fittest…?».

Våre fremste leger og politikere har vel også tatt vaksinen… Ville de gjort det om det var et komplott mot menneskeheten?

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg