Gratulerer til Narvik og Comet. Takk for nå EHL

Egen optimisme blandet med litt skepsis fikk sin ende i går kveld da Comet viste seg som det mest effektive laget i en kamp der det gjaldt som mest. Det er bare å gratulere Comet med fortsatt plass i EHL, samt å måtte innse at Ringerike må ned i 1-divisjon.
En gratulerer selvsagt også til Narvik som vant kvalifiseringen med en klar seier borte mot Grüner i siste match.
Jeg ser det allerede økonomi-sutres på sosiale medier over Narviks opprykk. Det er ganske snodig dette, for i hele sesongen sitter man å snakker om å spre ishockey ut i Norge, men da et lag fra «ute i Norge» får til opprykk, ja da er det feil pga økonomi.

Nåvel.. blir sikkert mye diskusjon nå rundt seriesystem etc.. Husk bare at dengang Narvik var  oppe sist var det ikke de som krevde/ba om dobbeltmatcher i nord… det var det østlandslagene som gjorde. Det Narvik ønsket var 2 bortematcher hver gang de var på tur, men ikke nødvendigvis mot samme lag.

Ringerike ut av EHL betyr også meg ut av EHL.

Takk for nå for denne gang. Twitter og Facebook-ekspertisen får ta seg av kamper og situasjoner i kommende sesong på det øvre nivået.

Tusen takk til alle hyggelige spillere, ledere, supportere og dommere jeg har snakket med i løpet av denne sesongen.

Til Ringerike:

Nå må det regrupperes, organiseres, bygges og tenkes nytt i løpet av tiden frem til seriestart i september. Det bør og må tas noen harde valg basert på denne sesongen. Mye snakk om ikke bare sportslige «utmerkelser» av enkelte spillere blant folk rundt klubben, det må tas på alvor. Jeg kontaktes en del pga dette (sier aldri av hvem) og blir bedt om min mening.
Jeg lar det ligge der. Jeg ber også om at de med sterkest «hets» meninger gjør det på egnet sted, og ikke henger seg på denne teksten.
Folkeskikk er jeg en sterk tilhenger av. Jeg oppfordrer også til det i kommentarfelt på sosiale medier.

Igjen: Gratulerer til Comet og Narvik, og takk for meg for denne gang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Alltid gode kommentarer og refleksjoner. Når det gjelder økonomi, så tenk på hvilket lag som får flest dyre bortekamper neste sesong….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg